Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@03:53:56 GMT

چرا حضرت زهرا (س) دوری از پیامبر(ص) را تاب نیاورد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۶۸۳۴

چرا حضرت زهرا (س) دوری از پیامبر(ص) را تاب نیاورد؟

به گزارش تسنیم، یکی از جنبه‌های شخصیتی که در وجود مبارک حضرت زهرا سلام‌الله علیها دیده می‌شود و از مجموع روایات مربوط به آن حضرت به دست می‌آید، بعد عاطفی ایشان است. باید توجه داشت که آن حضرت به این دلیل که انسانی سالم، پاک و کامل بوده که از هر آسیبی محفوظ است، از لحاظ عاطفه و احساس پاک نیز در اوج قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را با عنوان «ام‌ابیها؛ مادر پدرش» می‌نامند، آن هم در شرایطی که ایشان در سن کم بوده‌اند، برای پدر خود نقش مادری و عاطفی برای پدر خود داشته‌اند. چراکه مشخص است رسول خدا صلی‌الله علیه و آله نا به‌جا و مبالغه‌آمیز سخن نمی‌گویند و به کسی نسبتی نمی‌دهند. این روایت مستند، نشان می‌دهد که حضرت زهرا سلام‌الله علیها از عاطفه‌ای پاک و ناب سرشار بوده‌اند که از دوران کودکی و خردسالی ایشان ظهور و بروز داشته است.

حتی همین اتفاق که حضرت زهرا سلام‌الله علیها 75 روز یا 95 روز بعد از رحلت نبی مکرم اسلام به شهادت رسیدند و در تمام این مدت اندوهناک بودند، نشان‌دهنده عاطفه و احساس سرشار آن حضرت است.

این نکته نشان‌دهنده جایگاه عنصر عاطفه و احساس در کنار عقلانیت، در وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است. به طوری که طبق اسناد و منابع تاریخی، وقتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها متوجه شدند که پدر گرامی ایشان مدتی بعد از دنیا خواهند رفت، به شدت اندوهگین شدند. نبی مکرم اسلام که شاهد حزن و اندوه دختر عزیز خود بودند، به ایشان خبر دادند که اولین کسی که از اهل بیت من بعد از رحلتم به من خواهد پیوست، حضرت زهرا سلام‌الله علیها است. این خبر موجب شادی دل بانوی گرامی اسلام شد چراکه ایشان تحمل داغ پیامبر(ص) و نبود ایشان در عالم دنیا را نداشتند.

منبع: الف

کلیدواژه: حضرت زهرا سلام الله علیها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی

(تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • (تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب