Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد علمایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره زمان برگزاری امتحانات نیمسال اول ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اظهار کرد: امتحانات دانشجویان قبل از ورودی ۹۹ از ۴ بهمن و نودانشجویان از ۱۸ بهمن آغاز می‌شود.

امتحانات دانشجویان دکتری شفاهی_مجازی است

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود، افزود: امتحانات دانشجویان به صورت کتبی-مجازی برگزار خواهد شد اما امتحانات دانشجویان دکتری به صورت مجازی-شفاهی بوده و ضبط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاص ۱۰ تا ۱۳ نمره به فعالیت‌های کلاسی میان ترم

وی درباره میزان نمره میان ترم و پایان ترم نیز توضیح داد و گفت: با توجه به رویکرد فعالیت محور در آموزش مجازی قسمت عمده‌ای از نمره باید به فعالیت‌های مستمر دانشجو در طول نیمسال تحصیلی اختصاص یابد و به این ترتیب ۱۰ تا ۱۳ نمره به آزمونک ها، تکالیف و تمرین‌ها و … در طول ترم اختصاص یافته و ۷ الی ۱۰ نمره به امتحانات پایان ترم تعلق دارد.

علمایی در ادامه تاکید کرد که شرکت در آزمون پایانی برای دانشجویان الزامی است و در صورت عدم شرکت در این آزمون وضعیت درس وی حذف آموزشی (غیبت) ثبت خواهد شد.

امتحانات دروس عملی کتبی_مجازی و یا حضوری برگزار می‌شود

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد همچنین درباره نحوه برگزاری امتحانات دروس عملی نیز توضیح داد و گفت: در صورتی که لازم باشد برای دروس عملی آزمون کتبی برگزار شود، این آزمون مانند دروس نظری باید به صورت برخط باشد. در دروس عملی که آزمون عملی نیاز باشد، امتحان مورد نظر باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور گروه‌های ۵ تا ۷ نفره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره دروس تربیت بدنی نیز اعم از عمومی و تخصصی؛ بخش نظری این دروس به‌صورت مجازی برگزار و ارزیابی پایان نیمسال نیز به صورت مجازی انجام می‌شود.

ترم گذشته زیرساخت‌های دانشگاه آزاد مشکل نداشت

علمایی همچنین درباره اختلالات فنی پیش آمده حین برگزاری امتحان در ترم گذشته گفت: زیرساخت‌های ما مشکل نداشت، بیشتر بحث قطعی اینترنت بود.

برگزاری امتحان در دو سامانه داخلی دانشگاه

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه با اضافه شدن یک سامانه آموزش مجازی، سعی کردیم بار ترافیکی سرورها را کاهش دهیم، گفت: در حال حاضر دو سامانه «دان» و «وادانا» به عنوان سامانه‌های اصلی آموزش مجازی در نظر گرفته و به اساتید هم اعلام کردیم که برای امتحانات نیز از همین بستر می‌توانند استفاده کنند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه امیدواریم مشکلی در امتحانات مجازی پیش نیاید، گفت: اگر دانشجویان با مشکلی مواجه شدند، تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

علمایی درباره امتحان مجدد از دانشجویانی که در ترم گذشته نمرات پایینی کسب کرده اند گفت: دانشجویان کاردانی و کارشناسی که نمرات کمتر از ۱۲ و در دوره‌های تحصیلات تکمیلی نمره کمتر از ۱۴ کسب کرده باشند، می‌توانند یک بار تا سقف ۳ درس (حداکثر ۶ واحد) هم در پایان این ترم و هم در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مازاد بر واحدهای انتخابی و بدون پرداخت شهریه در امتحانات پایان نیمسال شرکت کرده و نمره خود را جبران کنند.

کد خبر 5123246 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد امتحانات پایان ترم امتحانات پایان ترم وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی آزمون استخدامی ویروس کرونا مرکز سنجش آموزش پزشکی آموزش مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی امتحانات دانشجویان برگزاری امتحان صورت مجازی دانشگاه آزاد آموزش مجازی دروس عملی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،  یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت: عنوان این دوره‌ها «قوانین و مقررات بیمه و مالیات»، «مدیریت کیفیت و تأسیسات گردشگری»، «صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری»، «تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری» و «بازآموزی راهنمایان گردشگری» است و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.


معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان و با اعطای گواهینامه با همکاری دو موسسه آوای طبیعت گلستان و موسسه نواندیشان نوای بارانک ورکان به‌صورت حضوری و در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود.


او یادآور شد: اعتبار دوره‌های مذکور با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط معاونت گردشگری استان از دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جذب شده است.


قندهاری بابیان این‌که آموزش زیربنای صنعت گردشگری است، تصریح کرد: زیرساخت و تجهیزات به‌تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و باکیفیت در حوزه گردشگری ارائه کند، لذا دوره‌های آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی بیشتر موردتوجه تأسیسات گردشگری قرار می‌گیرد.


او همچنین با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان در حوزه گردشگری افزود: باوجود نیروهای آموزش‌دیده، فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل می‌شود، اما اگر نیروها آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی در خدمت‌رسانی مواجه خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان