Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:50:07 GMT

اولین کتاب سمیه جمالی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۷۰۵۲

اولین کتاب سمیه جمالی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کتاب سمیه جمالی که مجموعه اشعار سپید است؛ با عنوان «زن رفت تا مترسک باشد» توسط انتشارات سیب سرخ با قیمت ۲۴,۵۰۰ تومان منتشر شد.
این کتاب در ۱۰۶ صفحه و ۱۰۰ شعر سپید کوتاه نگاهی عاشقانه و زنانه دارد.
جمالی درباره مجموعه اشعارش گفت: «این کتاب گزیده‌ای از اشعار سپید کوتاه و چند نمونه هایکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ نوشتن اشعار از سال ۹۶ تا اوایل ۹۹ است. در این اشعار سعی داشته‌ام؛ با نگاهی ویژه و از منظر یک زن عاشق به پدیده‌ها نگاه کنم و در حد امکان تا جایی که به ساحت شعر آسیب وارد نکند بی‌پیرایگری و فشردگی را مد نظر قرار داده‌ام.
وی ادامه داد: «زن رفت تا مترسک باشد» روایت روزهای پر فراز و نشیب زنی عاشق است که به کوچک‌ترین احوالات و کنش‌های معشوق توجه کرده است. این زن خود را فراموش و غرق در معشوق نکرده برای عاشق شأنی مستقل و والا مجسم کرده است.
جوری دوستت خواهم داشت
که روزی
تمام دنیا دوستم بدارند
به من بگو
لیلی مجنون تر بود
یا مجنون؟»
وی افزود: «در شعرهایم آن‌گونه که مرسوم است آه و فغان از هجران سر نداده‌ام، در واقع لذت بردن از لحظات مهرورزی و در یک کلام «آن» عاشقی که حتیٰ ممکن است مثل ابر گذرا باشد را به تصویر کشیده‌ام».

سمیه جمالی شاعر و نویسنده است. امسال از او مجموعه روایت‌های محرم در شرایط کرونایی در مهر، عقیق و مشرق منتشر شد و در حال حاضر بر روی یک مجموعه روایت‌های داستانی کار می‌کند. جمالی در این باره گفت: «علاقه ام به ناداستان باعث شد روایت‌های جستار گونه‌ای در موضوعات مختلفی بنویسم و شاید همین سبک را در مجموعه اشعارم هم به کار گرفته‌ام».

در خواندن کتاب زن رفت تا مترسک باشد احساس می‌کنید شاعر در لایه‌های زیرین شعر روایتی را پیش می‌برد

کد خبر 5123665 مصطفی وثوق کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات سیب سرخ آیت الله مصباح یزدی قاسم سلیمانی معرفی کتاب تازه های نشر شهادت حضرت زهرا س پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نمایشگاه مجازی کتاب انتشارات سروش رایزنی فرهنگی نقد کتاب کتاب و کتابخوانی جشنواره صنعت چاپ معرفی نشریات انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش آتیلا حجازی به حضورش در باشگاه استقلال + عکس

آتیلا حجازی سرپرست جدید استقلالی هاست.

طرفداری | آتیلا حجازی پست جدیدی را منتشر کرد.

با تصمیم فرشید سمیعی، سرپرست باشگاه استقلال دچار تغییر شد و آتیلا حجازی از این به بعد سرپرست آبی پوشان تهرانی خواهد بود. آتیلا حجازی حالا در همین راستا پستی را منتشر کرده است:

اولین واکنش آتیلا حجازی به حضورش در باشگاه استقلال

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • اولین واکنش آتیلا حجازی به حضورش در باشگاه استقلال + عکس
  • اولین عکس از درب طلای حرم امام رضا (ع) منتشر شد
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران