Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:35:06 GMT

دومین زلزله بندرکنگ هرمزگان خسارتی نداشته است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۷۱۳۸

دومین زلزله بندرکنگ هرمزگان خسارتی نداشته است

 مهرداد حسن زاده روز یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: این زلزله بار دیگر درروستاهای  کلاتو، دژگان و سایه خوش از توابع بندرلنگه ساعت ۶ و۲۰ دقیقه امروز در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که با توجه به آمادگی مردم و نیروهای امدادی اتفاق خاصی رخ نداد.

وی ادامه داد: بعد از وقوع این زلزله هشدارهای مدیریت بحران در منطقه فعال شد و فرمانداران بندرلنگه، بندر خمیر وقشم به صورت آماده باش درآمدند، تیم های ارزیاب هلال احمر به محل حادثه رفتند و از سوی دیگر استاندار هرمزگان هم از ستاد استانی پیگیری موضوع شد که دراین مرحله هم به خیر گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یاد آور شد: درحال حاضر با توجه به زلزله روز گذشته وامروز در روستاهای دژگان و سایه خوش درحد ریزش دیوار وترک خودگی دیوار وواحدهای مسکونی بوده اما در روستای کلاتو ۸۰درصد خانه ها آسیب دیده است.

حسن زاده تصریح کرد: روز گذشته برای  نزدیک به ۱۰۰ خانوار روستاهای آسیب دیده از زلزله چادر دراین روستاها نصب شد و ۱۰۰چادر دیگر هم برای نصب ارسال شده تا خانوارها براحتی بتوانند اسکان پیدا کنند.

وی اضافه کرد: ضمن تامین نیازهای اولیه مثل پتو، چراغ گرم کن ونفت، برآورد اولیه از زلزله اولی ابتدا ۸۰ واحد ولی درحال حاضر ۱۹۰ واحد آسیب دیده که ۱۲۵ واحد تعمیر و ۷۵ واحد احداثی است که با توجه به خشکت وگلی بودن مصالح این واحدها بایستی نوسازی شوند.

 وی  خاطر نشان کرد: برای هر واحد مسکونی ۸۵۰میلیون ریال وام با بهره ۴درصد و مدت ۱۵سال در نظر گرفته شده که ۱۰۰میلیون ریال آن بلاعوض است از همین رو برای رفاه حال مردم از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواسته شده در محل روستاهای خسارت دیده مستقر شوند وزمینه تسهیلات وساخت مسکن را فراهم کنند.

وی بیان داشت: با توجه به عمق زیاد درحدود ۱9کیلومتری و نزدیک بودن به دریا ،کانون اصلی این دو زلزله در دریا بوده و ازهمین رو خوشبختانه تلفات انسانی نداشته ولی با توجه به زلزله خیر بودن استان نیروهای امدادی همیشه به صورت آماده باش هستند.

زلزله دیروز هم مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران  اعلام کرد زلزله به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد شنبه کنگ در استان هرمزگان را لرزاند که کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

 زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین استان هرمزگان حد فاصل روستای باسعیدو بندر قشم و روستاهای سایه خوش و حمیران از شهرستان بندرلنگه را لرزاند که در این محدوده ۳۷ روستا مشتمل بر ۶ هزارو ۵۵۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۵۲ نفر زندگی می کنند.

برچسب‌ها هرمزگان بندر كنگ زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان بندر كنگ زلزله هرمزگان بندر كنگ زلزله اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند

به گزارش خبرآنلاین، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۹ ریشتر جزایر «اوگاساوارا» در ژاپن را لرزاند.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.

به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900160

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند