Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: اگر نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شود مابه التفاوتی بین این رقم با دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به وجود می‌آید و برای این مابه التفاوت تصمیم گرفته می‌شود. قرار بر این بود که هر اصلاحی در نرخ ارز ترجیحی گرفته می‌شود در قالب یارانه معیشتی و سلامت به مردم بازگردانده شود.

به گزارش پول نیوز، مژگان خانلو درباره اظهارات متعدد از نرخ تسعیر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی و ارایه یارانه معیشتی از محل مابه تفاوت آن با ارز ۴۲۰۰ تومان اظهار داشت: هیچ یک از این موضوعات به قطعیت نرسیده است و تمام این اعداد و ارقام جزو پیشنهادات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره نظر سازمان برنامه و دولت درباره پیشنهاد نرخ ۱۷۵۰۰ برای تسعیر ارز گفت: نظر سازمان برنامه و بودجه نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که در لایحه پیش بینی کرده‌ایم. معتقدیم به تدریج نرخ ارز ترجیحی باید اصلاح شود و متناسب با آن نرخ بازار هم تدریجی به اصلاح برسد. اما وقتی به یکباره عدد ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان مطرح می‌شود یک گام بلندی محسوب می‌شود. در این مقطع می‌توان گام کوتاه‌تری برداشت.

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ در سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: عددی در لایحه نوشته نمی‌شود بلکه این درآمدها ترکیبی از اعداد است اما وقتی بانک مرکزی می‌خواهد ارز دولت را تسعیر کند باید بداند که چقدر مابه ازای آن را ریال بدهد. زمانی که نرخ ارز را ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته بودند تکلیف مشخص بود اما در این موارد که حاشیه آن بسیار قابل تغییر است بهتر است نرخ تسعیر همان نرخ ETS باشد چراکه نرخ در سامانه مشخص می‌شود و با تغییر نرخ ارز شناور خواهد بود.

خانلو گفت: احتمال تغییر نرخ ارز وجود دارد بنابراین معتقدم بهترین اقدام برای تعیین نرخ تسعیر همان ETS است. وقتی هم نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را پیشنهاد دادیم این نرخ حاصل اقدامات کارشناسی شده بانک مرکزی بود.

وی با بیان اینکه موضوع مطرح شده در باره یارانه معیشتی از محل مابه تفاوت نرخ ارز است، اظهار داشت: هنوز نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان که پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس بوده هنوز تصویب نشده و طبق گفته‌ها ۱۲ بهمن بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه در صحن علنی مطرح می‌شود.

وی گفت: اگر نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شود مابه التفاوتی بین این رقم با دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به وجود می‌آید و برای این مابه التفاوت تصمیم گرفته می‌شود. قرار بر این بود که هر اصلاحی در نرخ ارز ترجیحی گرفته می‌شود در قالب یارانه معیشتی و سلامت به مردم بازگردانده شود.

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ در سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر یارانه معیشتی به تصویب برسد به صورت نقدی به مردم بر می‌گردد و راحت‌ترین روش ارایه یارانه، پرداخت نقدی است اما امکان دارد در یک بازه زمانی و به تدریج اشکال پرداخت آن تغییر کند.

وی تاکید کرد: هر تصمیمی که منجر به شفاف‌سازی حذف رانت و کمک به معیشت اقشار آسیب‌پذیر و بهبود رفاه تولید کننده و مصرف کننده شود مورد تایید و قابل اجرا خواهد بود است

خانلود یادآور شد: یارانه معیشتی با بحث یارانه حاصل از هدفمندی یارانه‌ها متفاوت است و قرار نیست از این محل به یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان چیزی اضافه شود. بیش از این فرآورده‌ای به فروش نمی‌رود که به یارانه حاصل از هدفمندی‌ها اضافه شود.

منبع: ایلنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: یارانه معیشتی پول نیوز بودجه نرخ ارز بازار ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان سازمان برنامه یارانه معیشتی نرخ ارز نرخ ۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت