Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@23:25:44 GMT

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۷۷۰۵

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی امروز (۲۸ دی) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، شمال فارس، بوشهر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فردا (۲۹ دی) در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، دامنه بارش‌ها شمال غرب کشور را در برخواهد گرفت.

به گفته ضیاییان طی روز چهارشنبه (۱ بهمن) با گسترش این سامانه بارشی، دامنه فعالیت آن در شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۲ بهمن) فعالیت سامانه بارشی علاوه براین مناطق در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز خواهد بود، گفت: طی روز جمعه (۳ بهمن) فعالیت این سامانه بارشی محدود به شمال شرق است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. پیامد ورود این سامانه بارشی نیز رگبار برف و باران، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف است.

وی ادامه داد: از فردا بعد ازظهر (۲۹ دی) نیز تا اواخر هفته به تناوب دریای خزر مواج خواهد بود و از فردا بعد ازظهر تا چهارشنبه (۱ بهمن) بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ بهمن) خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: از بعد ازظهر امروز (۲۸ دی) و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ دی) در شمال غرب، گیلان، بخش‌هایی از جنوب شرق، کرمان، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شمال شرق کشور وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز چهارشنبه (۱ بهمن) تا اوایل هفته آینده در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد خواهیم داشت. کاهش دما در شمال شرق کشور نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ دی) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) نیز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ هادی ساعی حراج تهران هواشناسی پیش بینی وضع هوا سامانه بارشی کاهش دما آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ هادی ساعی حراج تهران درجه سانتیگراد سامانه بارشی شمال غرب شرق کشور شمال شرق پیش بینی وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق با حضور در ایستگاه رادار شهرآباد در منطقه شمال شرق گفت:سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با استفاده از تمامی ظرفیت‌ های پدافندی، دفاع منسجمی را از آسمان کشور انجام می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی در بازدید از ایستگاه رادار شهرآباد، از مواضع توپخانه‌ ای گردان زمین به هوا و تعدادی از موقعیت‌ های دیدبانی بصری با ایجاد وضعیت‌‌های عملیاتی مختلف بازدید و میزان آمادگی رزمی و عملیاتی این قسمت‌ها را ارزیابی کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع کارکنان و فرماندهان این ایستگاه راداری، با بیان اینکه سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با استفاده از تمامی ظرفیت‌های پدافندی، دفاع منسجمی را از آسمان کشور انجام می‌دهد، اظهار داشت: پدافند هوایی با تکیه بر امکانات و تجهیزات در حوزه راداری، موشکی، توپخانه‌‌ای و اطلاعاتی اشراف مناسبی بر آسمان کشور دارد و این توانایی حاصل زحمات همه کارکنان در تمامی سطوح است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق با سرکشی از قسمت‌‌های مختلف نظیر مکان‌ های زیستی و رفاهی کارکنان وظیفه، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این ایستگاه با حضور در جمع کارکنان پایور و وظیفه، با اشاره به اینکه دشمن همیشه در صدد ضربه زدن هست، خاطرنشان کرد: تک تک شما عزیزان باید وظیفه خود را به درستی و دقت انجام دهید و ضمن حفظ آمادگی کامل خود، در برابر دفاع از مردم احساس مسئولیت کنید، تا دشمنان را مأیوس کرده و بتوانید آسمانی امن را به مردم هدیه دهید.

امیر سرتیپ دوم معصومی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از آمادگی کارکنان پایور و وظیفه این ایستگاه راداری، ضمن قدردانی از زحمات مجدانه آنها بر تلاش هرچه بیشتر در راستای ارتقای آمادگی رزمی تأکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • هشدار نارنجی برای ۵ استان | کاهش دمای محسوس در شمال شرق
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران