Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا، تصمیم اخیر ستادملی مقابله با کرونا، مخالفت هایی را از سوی والدین و معلمان به همراه داشته است؛ ضمن آنکه متولیان نظام سلامت در چند روز گذشته مخالفت های خود را با این تصمیم اعلام و نسبت به صعودی شدن آمار ابتلا و رو به رو شدن با پیک چهارم بیماری در پی کاهش و لغو محدودیت ها و عدم رعایت دوباره پروتکل های بهداشتی به ویژه در پی بازگشایی مدارس، ابراز نگرانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از تبعات و نگرانی هایی که بازگشایی مدارس برای خانواده ها به همراه داشته، اظهارات متناقض مسئولان اجرایی کشور بر میزان این نگرانی و سردرگمی ها افزوده است.

طبق اعلام علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی در روز ۲۰ دی ماه، تصمیم گرفته شد که همه پایه‌های مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطقی که آبی هستند، می توانند بازگشایی شوند، اما پایه اول و دوم با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز می‌توانند در مناطق آبی و زرد باز شوند.

محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش نیز در روز ۲۱ دی ماه، اعلام کرد که دستورالعمل بازگشایی مدارس طبق پیشنهادات مطرح شده در ستاد ملی تدوین خواهد شد و بر اساس آن دانش آموزان هنرستانی و کلاس اول و دومی ها در شهرهای با وضعیت آبی و زرد از اول بهمن در قالب کلاس های با حداکثر ۱۰ دانش آموز به مدرسه می روند و مدارس با کمتر از ۵۰ دانش آموز در شهرهای آبی برای همه مقاطع تحصیلی بازگشایی خواهند شد.

علاوه بر این از سوی وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام شد که کادر اداری و اجرایی در تمام مدارس کشور به استثنای شهرهای قرمز، از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور فیزیکی خواهند داشت. در نهایت  ۲۲ دی ماه دستورالعمل بازگشایی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام و در آن قید شد که این تصمیم در راستای اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا عملیاتی شده است.

 با وجود آنکه شهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست، بندپی، استاندار تهران در روز ۲۲ دی ماه اعلام کرد که با توجه به تراکم دانش آموزی در تهران که بیش از میانگین کشوری است باید در ارتباط با بازگشایی مدارس دقت لازم را انجام دهیم. زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران نیز تاکید کرد که نظر فنی ما در مورد بازگشایی مدارس پرهیز از شتابزدگی است حتی در بازگشایی پایه های یکم و دوم نباید شتابزده عمل کرد. بی تردید این بازگشایی تاثیراتی را در الگوی حمل و نقل شهری خواهد گذاشت و تهران به دلیل آلودگی هوا باید تدابیر متفاوتی نسبت به سایر شهرها برایش اندیشیده شود لذا در تهران باید این کار با تاخیر و مراعات انجام شود.

این در حالی است که ۲۳ دی ماه، وزیر کشور در هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره بازگشایی‌ مدارس گفت: همان تصمیمی که ستاد ملی گرفته است، عمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛

آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس | هشدار جدی به مردم برای سفر به جنوب و شمال دانش‌آموزانی که علاوه بر مقطع اول و دوم ابتدایی باید از ابتدای بهمن در شهرهای آبی و زرد به مدرسه بروند همه مدارس باز شدند، غیر از ۷ شهر | تصمیم ستاد کرونا برای حضوری شدن آموزش‌ها | اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان از ابتدای ۱۴۰۰ کدام گروه از دانش‌آموزان مشمول بازگشایی مدارس نمی‌شوند؟ | این نکات بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کنید

اما اظهارات وزیر بهداشت در صبح روز پنجشنبه، ۲۵ دی ماه مبنی بر مخالفت وزارت بهداشت با بازگشایی مدارس، واکنش های مختلفی را در میان والدین و شبکه های اجتماعی به دنبال داشت و حکایت از عدم هماهنگی و یکپارچگی دستگاه های اجرایی پیرامون تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا داشت. وزیر بهداشت در این باره گفت که در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند. 

با این حال تمهیدات اتخاذ شده پیرامون بازگشایی مدارس، بعدازظهر پنجشنبه، ۲۵ دی ماه  در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد در مدارسی که تعداد کل دانش‌آموزان کمتر از ۵۰ نفر است در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌های درس ۱۰ نفره و حضوری و البته به صورت اختیاری برگزار می‌شود و مدیریت این موضوع و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها برای زمان حضور فرزندانشان در مدارس، بر عهده مدیران مراکز آموزشی است.

رئیس جمهور نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ شیوه‌ای جایگزین آموزش حضوری نبوده و نخواهد شد تاکید کرد که قطعا در مدت تعطیلی مدارس، آسیب‌هایی متوجه دانش‌آموزان بوده که باید آموزش و پرورش، با آغاز مجدد آموزش حضوری و بازگشایی مدارس، این آسیب‌ها را شناسایی و نواقص و مشکلات آموزشی دوران تعطیلی مدارس را طی همین مدت باقیمانده از سال تحصیلی به نحوی جبران کند.

نکته جالب توجه آنکه وزیر آموزش و پرورش همچنان بر تصمیم بازگشایی حضوری مدارس طبق شرایط اعلامی تاکید داشت و ۲۵ دی ماه، بار دیگر شروط بازگشایی مدارس را اعلام کرد و گفت: مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند اگر به دنبال مدرسه محوری هستیم زمانش اکنون است. دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند. سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد ما با این کار سلامت و آموزش را قابل اهمیت می‌دانیم.

در نهایت روز گذشته، رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به بلاتکلیفی اولیا و مدارس در این باره پاسخ داد و با اشاره به اینکه در هفته گذشته سوالات بسیاری پیرامون نحوه بازگشایی مدارس مطرح شده و شاهد صحبت های ضد و نقیضی در این زمینه بوده ایم، اعلام کرد که مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نخواهد شد و  برای پایه های اول و دوم در مناطق آبی و زرد به صورت اختیاری خانواده ها می توانند دانش آموزان را به مدرسه بفرستند.

به گفته وی درباره حضور کادر مدرسه، مدیریت و کارکنان در مدرسه نیز خود آموزش و پرورش تصمیم گیری می کند.

 به گزارش ایسنا، هرچند اعلام نظر امروز سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، تکلیف مدارس و خانواده ها را پس از یک هفته مشخص کرد اما نباید از این موضوع غافل شد که مخالفت ها و اظهارات متناقض در حالی برای بار دوم پیرامون موضوع بازگشایی مدارس از سوی مسئولان ذیربط مطرح می شود که ثمره آن تنها سردرگمی و نگرانی بیشتر والدین است .

در ۱۵ شهریور امسال نیز شاهد بروز این آشفتگی ها پیرامون بازگشایی مدارس بودیم و یک روز مانده به شروع سال تحصیلی، تصمیم وزارت آموزش و پرورش تغییر کرد و حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری شد و میزان حضور دانش آموزان در مدارس بسیار محدود بود. به نظر می رسد در شرایط حاکم به لحاظ شیوع بیماری، بازگشایی اختیاری مدارس راهکار تجربه شده راهگشایی نباشد و دامنه فراگیری آن محدود باشد و این موضوع را یادآوری کند که تقویت زیرساخت های آموزش مجازی و تامین تجهیزات هوشمند در حال حاضر اولویت اول وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها و دستگاههای اجرایی کشور است.

کد خبر 579659 برچسب‌ها كرونا در ايران مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران مدرسه و مدارس ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس دانش آموزان خانواده ها آبی و زرد اول و دوم پایه ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر