Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان در تشریح نقش زنان لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زنان در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور پررنگی داشته و دارند.

او افزود: نخستین حضور منسجم زنان را می‌توان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مشاهد کرد، زمانی که زنان همچون مردان در تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی به خیابان آمدند و خواهان تغییر حکومت شاهنشاهی به جمهوری اسلامی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به نقش‌های تاثیرگذار زنان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز بانوان لرستانی همچون دیگر زنان ایران اسلامی، همسران و فرزندان خود را برای حضور در جبهه حق علیه باطل تشویق و ترغیب کردند.

پرویزپور بیان داشت: همچنین این زنان در پشت صحنه جنگ، نقش سرپرستی خانواده را نیز بر عهده داشتند و خستگی‌ناپذیر و با اراده محکم به تامین معیشت و تربیت فرزندان پرادختند.

او به حضور بانوان در نقش بهیار و پرستار در بیمارستان‌های صحرایی و خط مقدم جبهه‌ها و همچنین حضور برخی دیگر در مساجد و تکایا و پشتیبانی و بسته‌بندی موادغذایی اشاره و آن را نقش غیرقابل انکار در پیروزی رزمندگان عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه امروز نیز زنان نقش تعیین‌کننده‌ای در جنگ نرم علیه تبلیغات دشمن دارند، گفت: زنان نیز امروز به عنوان بخش مهمی از جامعه که وظیفه تربیت نسل را بر عهده دارند، در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان ایستاده و با شناخت و انتقال آگاهی فرزندان را همانند فرزندان نسل اول انقلاب مدافع ارزش‌های نظام تربیت می‌کنند.

پرویزپور ادامه داد: برای تببین نقش زنان، کتابی با محتوای خدمات متقابل انقلاب اسلامی برای زنان و زنان برای انقلاب اسلامی در حال تدوین است، این مجموعه در حال جمع‌بندی آمار و اطلاعات از همه دستگاه‌های اجرایی است.

او از برپایی کنگره ملی ۱۷ هزار شهیده زن و تجلیل از مقام ۵۰۰ شهیده زن لرستان در بهمن‌ماه امسال خبر و ادامه داد: همچنین سال آینده کنگره ملی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان را خواهیم داشت که برای این مهم کارگروه زنان و خانواده تشکیل شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه در این کارگروه ۱۲ طرح به تصویب رسیده است، افزود: نصب المان و سردیس‌ها از زنان شهیده استان، رونمایی از کتاب مصور زنان شهیده و ساخت مستند ۲۴ قسمتی از زندگی مادر و همسران شهدا و جانبازان استان از جمله این طرح‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان تجلیل از مقام زن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقات با حضور برترین ورزشکاران در بخش تکنیک (ممای) از باشگاه‌های برتر استان بوشهر به مدت یک روز برگزار شد.

این مسابقات در چهار رده سنی و اجرای هفت خط کونگ فو تو آ در بخش بانوان با حضور ۷۵ ورزشکار برتر از باشگاه استان بوشهر برگزار شد.

در پایان به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی استان بوشهر و مدال مسابقات اهدا شد و باشگاه مهر عالی‌شهر مقام اول مسابقات باشگاه آماتا مقام دوم و باشگاه آذرخش مقام سوم را کسب کردند.

نایب رئیس امور بانوان کونگ فو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر قهرمانان بخش ممای کونگ فو توآ استان بوشهر را از برترین‌های کشور اعلام کرد و گفت: از تمامی مربیان و ورزشکاران انتظار داریم سطح فنی خود را در سال جدید جهت کسب مقام‌های برتر حفظ کنند

طیبه عبدالهی از مسئول کمیته مسابقات مریم برگستوان و کادر اجرایی و داوران این دوره از مسابقات پریسا پیشه ور و نهال احمدزاده و خانم کریم زاده، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097348

دیگر خبرها

  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)
  • تجلیل از مقام معلمان در سپیدان
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه