Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل جمال پور سرپرست امور بهره برداری شیمی فاز یک و ۲ نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: متخصصان بومی نیروگاه توانستند پس از تحقیقات متعدد و آنالیز‌های تخصصی برای اولین بار اقدام به استفاده از ممانعت کننده خوردگی ساخت داخل در عملیات اسیدشویی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ همراه با اسیدکلریدریک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه کندانسور یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در سیکل نیروگاه‌های بخار است که با ایجاد خلاء باعث بهبود راندمان حرارتی شده و نقش زیادی در پایداری واحد و میزان تولید انرژی برق ایفاء می‌کند، افزود: رسوب املاح موجود در آب در طول زمان منجر به تشکیل لایه رسوبی درون لوله‌های کندانسور می‌شود که این موضوع باعث جلوگیری از انتقال حرارت در لوله‌های کندانسور و کاهش خلاء و در نهایت باعث کاهش در تولید انرژی برق خواهد شد.

جمال پور هدف از اسیدشویی را پیشگیری از بروز مشکلات فنی و جلوگیری از کاهش تولید همزمان با تعمیرات میان دوره‌ای این واحد عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از اسید کلریدریک در این پروژه سبب بخشیدن به سرعت و مقدار زیاد انحلال مواد رسوب در این ماده شیمیایی می‌شود.

سرپرست امور بهره برداری شیمی فاز یک و ۲ نیروگاه رامین اهواز مزیت دیگر استفاده از این ماده شیمیایی را اثرگذاری بالا به منظور حذف رسوبات عنوان کرد و ادامه داد: تولید این مواد شیمیایی با تلاش شرکت‌های ایرانی، کاهش خرید این مواد شیمیایی و حذف تامین کنندگان خارجی از دیگر مزیت استفاده از ۲ ماده به منظور حذف رسوبات و رفع مسدودی لوله‌های کندانسور به شمار می‌رود.

این مقام مسئول به نتایج حاصل از این پروژه در یک شاخه از لوله‌های کندانسور پرداخت و میزان انحلال رسوب بعد از اسیدشویی را ۸۴ درصد و در شاخه دیگر ۶۲ درصد اعلام کرد و بیان داشت: بازدهی مطلوب استفاده از این ماده شیمیایی نسبت به استفاده از سایرمواد شیمیایی همچون اسید سیتریک بیشتر است.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفاء می‌کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه بخاری نیروگاه رامین اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجائی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.
جواد دوستی در ادامه اظهار کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، سالیانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال