Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در بازدید از پایانه مرزی میلک، تعیین تکلیف هرچه سریعتر کالا‌های قاچاق کشف شده را خواستار شد. خبرگزاری میزان - علیرضا موسایی، دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در بازدید از پایانه مرزی میلک، تعیین تکلیف هرچه سریعتر کالا‌های قاچاق کشف شده را خواستار شد و با تاکید بر لزوم توجه به مبادلات تجاری مرزنشینان برای رفع مشکلات معیشتی آنان گفت: باید با همکاری مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، هنگ مرزی زابل و قرارگاه شهید هراتی سپاه ضمن رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها، مرزنشینان در اقتصاد مرزی بیش از پیش فعال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه توسعه منطقه ویژه اقتصادی در شمال استان سیستان و بلوچستان را خواستار شد و افزود: اولویت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی باید به مردم استان سیستان و بلوچستان داده شود و جای تأسف است که جمعیت قابل توجهی از مردم سیستان و بلوچستان وابسته به نهاد‌های حمایتی هستند.

وی در بازدید از محل نگهداری کالا‌های مکشوفه قاچاق، استانداردسازی و توسعه انبار‌های نگهداری را مورد تأکید قرار داد و دستوراتی برای تعیین تکلیف هرچه سریعتر کالا‌های کشف شده صادر کرد.

موسایی گفت: کالای قاچاق پس از کشف باید به سرعت تعیین تکلیف شده و اگر قابلیت مصرف داخلی دارد در چارچوب قانون در چرخه قرار گیرد، در غیر این صورت معدوم شود.   بیشتر بخوانید: کاهش پرونده‌های قاچاق در محاکم گلستان دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره هوشمندسازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با نگاه پیشگیرانه تدوین شده ارتباط سامانه‌های مختلف هوشمند را مدنظر قرار داده است.

وی افزود: طبق این قانون، دستگاه‌های مختلف از جمله گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و... باید نسبت به راه‌اندازی، به‌روزرسانی و نظارت و رصد سامانه‌های هوشمند اقدام کنند و اگر دستگاهی کوتاهی کند حتماً از باب ترک فعل، دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.

همچنین دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان از یگان‌های تابعه هنگ مرزی زابل در نقطه صفر مرزی بازدید کرد.

موسایی در جمع مرزبانان پاسگاه مرزی ماککی گفت: خدمت در مناطق مرزی خصوصاً در استان حساس و پهناور سیستان و بلوچستان با شرایط جغرافیایی خاص، حقیقتاً یک نوع جهاد در راه خدا است.

وی افزود: شما مرزداران غیور علی‌رغم وجود سختی‌ها و مشکلات، جانانه از مرز‌های ایران عزیز حراست و پاسداری می‌کنید و این زحمات شما در درگاه خداوند بدون اجر و پاداش نمی‌ماند.

دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرز همواره می‌تواند آبستن حوادث و اتفاقات باشد و شما در مجموعه مرزبانی باید در تمامی لحظات آماده پاسداری و حراست از مرز‌های میهن عزیزمان باشید و با توکل به خداوند و تلاش در جهت کسب آموزش‌های لازم، به بهترین شکل مأموریت‌ها را انجام دهید.

موسایی گفت: حضور مرزبانی در مناطق و نوار مرزی کشور، مظهر حاکمیت و اقتدار ایران اسلامی و موجب آرامش مردم است.

دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان به نقش و تأثیر یکایک کارکنان هنگ مرزی در ایجاد امنیت اشاره کرد و افزود: هر چند شرایط کاری شما در این مناطق سخت و دشوار است، اما باید درک صحیحی از جایگاه و حساسیت شغلی خود داشته باشید.

بازدید از گروهان‌ها، پاسگاه‌ها و برجک‌های هنگ مرزی زابل، ارزیابی وضعیت آموزشی مرزداران، ارزیابی رعایت دستورالعمل‌ها و نحوه تکریم ارباب رجوع و... از برنامه‌های بازدید دادستان نظامی سیستان و بلوچستان از مرز‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان نظامی مرز مبادلات تجاری قاچاق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان نظامی مرز مبادلات تجاری قاچاق تعیین تکلیف هنگ مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد