Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش، خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی قبل از ظهر یکشنبه در مراسم عزاداری ظهر شهادت صدیقه طاهره (س) در حرم رضوی با اشاره به، شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: شهادت جانگداز صدیقه اطهر (س) در محضر ولایتمدار امام هشتم (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین سوگ و عزای عزیز دل پیامبر (ص) در محضر فرزند برومند ایشان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز مهم این است که شما برادران و خواهران عزادار که بر روی فرش امام هشتم (علیه‌السلام) اقامه عزای مادر مظلومه‌اش را فرمودید، برق اشکتان را به آقا نشان دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: عزاداری شما علامتی است، در آن لحظه که ما را در قبر می‌گذراند، همه پراکنده می‌شوند و تنها می‌مانیم در آن خانه جدید و گودال تاریک گور، این برق اشک، نشانی ما با امام رضا (ع) باشد که آنجا حضرت به سراغ ما بیایند و ما را از تنهایی نجات بدهند.

محور همه مظلومیت صدیقه اطهر، دشمنی‌ها با امیرالمؤمنین (ع) بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به ریشه‌یابی مظلومیت و مصائب فاطمه زهرا (س) اشاره و بیان کرد: در مسئله مظلومیت صدیقه اطهر (ع) و مصائبی که در ساحت مقدس ایشان به وجود آمد و هتک حرمت حضرت شد، محور همه این جنایت‌ها از نظر هتک حرمت، دشمنی با امیرالمؤمنین (ع) و عداوت با مولا بود یعنی نتیجه جمع شدن همه عقده‌ها و کینه‌ها نسبت به امیرالمؤمنین (ع).

وی افزود: در روز دوم رحلت پیغمبر اکرم (ص) وقتی سایه رسول‌الله از سر این خانواده کنار رفت را در هتک حرمت و هجمه در خانه صدیقه اطهر و اهانت و ظلم به ایشان عملی کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این سوال که «این کینه‌ها و دشمنی‌ها با امیرالمؤمنینی که مجموعه‌ای از فضائل و عبودیت‌ها بود، از کجا منشأ می‌گیرد؟»، خاطرنشان کرد: دو دسته بغض نسبت به امیرالمؤمنین (ع) وجود داشت؛ اول اینکه ایشان در همه غزوات، جنگ‌ها و همه عرصه‌های ایثارگری و جهاد در راه خدا، در کنار پیغمبر اکرم (ص) دشمنان را دفع می‌کرد و عناصر ناپاک شرک و کفر را از بین می‌برد.

وی افزود: در جنگ بدر، ۷۰ یا ۷۵ نفر از سران قبایل عرب و شجاعان قریش به کشته شدند، ۳۵ نفر آنان به دست امیرالمؤمنین (ع) کشته شدند و در کشتن ۳۵ نفر دیگر نیز مولا دخالت داشت؛ در جنگ احد وقتی سه هزار نفر به سر پیامبر ریختند، مسلمانان عده‌ای شهید و عده‌ای فرار کردند و در میان میدان، امیرالمؤمنین (ع) ماند با سه هزار دشمن به سر پیغمبر ریخته، مولا تنها کسی بود که در مقابل پیغمبر دفاع می‌کرد و دشمن را شکست داد.

بروز کینه‌ها در توطئه سقیفه

امام جمعه مشهد به فتنه و توطئه سقیفه اشاره و عنوان کرد: هنگامی که حزب ۲۵ نفره می‌خواست شکل بگیرد و عددش به ۱۳، ۱۴ نفر بیشتر نرسیده بود، در نماز صبح در صفوف نماز می‌گشتند تا افرادی را که با آنان هم مسلک هستند را جذب کنند؛ فردی بی‌بندوبار و هتاک به نام سالم مولی حذیفه در بین آنان بود، فکر کردند اگر چنین فردی جذب حزب آنان بشود در هدفشان موفق می‌شوند، از او پرسیدند منفورترین قبیله در نگاه تو کدام قبیله است؟ گفت بنی هاشم چون علی در میان قبلیه بنی هاشم هست، گفتند چرا؟ گفت در میان عرب هر شجاع و گردن‌کشی بود به دست علی کشته شد، به همین خاطر کینه و عداوت نسبت به علی دارم، او را جذب کردند.

وی، دسته دوم بغض و کینه‌ها را نتیجه رقابت‌هایی دانست که در عرصه ده ساله بین دیگران و امیرالمؤمنین (ع) ایجاد شده بود و اظهار کرد: شجاعتی که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در جنگ‌ها داشت، در مقابل چهره شدن برخی‌ها مانع ایجاد کرده بود لذا سعی بر این داشتند که نسبت به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) عداوت بورزند چون تجلی مولا در عرصه‌ها و میدان‌های جنگ، آنان را به حسادت و رقابت شدیدی وا می‌داشت که به طور طبیعی به کینه و عداوت منتهی می‌شد.

نتیجه عداوت‌ها، هتک حرمت صدیقه اطهر بود

آیت‌الله علم‌الهدی به بیان مثال‌هایی از حسادت افراد به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) اشاره و تصریح کرد: حسادت و رقابت به کینه و عداوت بدل شد، این کینه‌ها جمع شد، پیغمبر اکرم رحلت کردند و بعد از رحلت رسول‌الله، این عداوت‌ها نسبت به وجود مولا در شکل این جسارت و حمله به وجود مقدس صدیقه اطهر (س) درآمد و این جسارت‌ها و هتک حرمت‌ها، وجود مقدس ایشان را در مثل امروز تا مرز شهادت پیش برد.

نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: آنچه امروز از خود زهرا (س) مظلوم‌تر است، وجود مقدس مولا امیرالمؤمنین (ع) است، رنجی که امروز علی دارد دو رنج است، رنج اول اینکه دارد زهرا را از دست می‌دهد، یک پایگاه علی منهدم می‌شود و رنج دوم علی این است که زهرا، کسی که عزیزترین عزیزانش است دارد فدایی و قربانی علی (ع) می‌شود، کینه‌ها، عداوت‌ها و دشمنی‌هایی که با علی داشتند سبب شد زهرا (س) تا مرز شهادت پیش برود و مولا به داغ صدیقه اطهر دچار بشود.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله علم‌الهدی به مقتل‌خوانی شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) پرداخت.

کد خبر 5123940

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی حرم امام رضا ع حرم رضوی مشهد مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا س ویروس کرونا شیراز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شهرکرد کرمانشاه گرگان شهرستان کرج بوشهر شیوع کرونا ایام فاطمیه آلودگی هوا عکس استانها زلزله آیت الله علم الهدی علیه السلام صدیقه اطهر هتک حرمت کینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ‌از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهارداشت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌هاست، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی  افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی