Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@16:17:48 GMT

سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۰۵۱۱

سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی امروز (۲۸ دی) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، شمال فارس، بوشهر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فردا (۲۹ دی) در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، دامنه بارش‌ها شمال غرب کشور را در برخواهد گرفت.

به گفته ضیاییان طی روز چهارشنبه (۱ بهمن) با گسترش این سامانه بارشی، دامنه فعالیت آن در شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۲ بهمن) فعالیت سامانه بارشی علاوه براین مناطق در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز خواهد بود، گفت: طی روز جمعه (۳ بهمن) فعالیت این سامانه بارشی محدود به شمال شرق است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. پیامد ورود این سامانه بارشی نیز رگبار برف و باران، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف است.

وی ادامه داد: از فردا بعد ازظهر (۲۹ دی) نیز تا اواخر هفته به تناوب دریای خزر مواج خواهد بود و از فردا بعد ازظهر تا چهارشنبه (۱ بهمن) بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ بهمن) خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: از بعد ازظهر امروز (۲۸ دی) و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ دی) در شمال غرب، گیلان، بخش‌هایی از جنوب شرق، کرمان، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شمال شرق کشور وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز چهارشنبه (۱ بهمن) تا اوایل هفته آینده در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد خواهیم داشت. کاهش دما در شمال شرق کشور نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ دی) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) نیز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پربیننده ترین محسن تنابنده و پسرش +عکس کتایون ریاحی قبل از عمل +عکس سحر قریشی با موهای چتری+عکس ماجرای طلاق جنجالی نفیسه روشن +عکس سلفی جدید بهاره رهنما! +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی درجه سانتیگراد سامانه بارشی شمال غرب شرق کشور شمال شرق پیش بینی وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است. فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی

کد خبر 846770 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت