Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید حسن شاهی گفت: درآمیختگی تجربه و علم به بهره وری تولید محصولات کشاورزی می‌انجامد، این اقدام در گذشته منجر به دستاورد‌های مهمی شده و نمونه بارز و شاخص آن تولید گندم با ۲ رویکرد کمی و کیفی بوده است.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی فارس با بیان اینکه کانون کشاورزی بسیج شهرستان داراب در کشور برتر شده است، گفت: درشهرستان داراب با همت مضاعف دست اندرکاران جهاد خودکفایی تنوانسته اند درسال جهش تولید با بهره گیری از علم و تجربه به سطوح عالی تولید به عنوان یک الگوی ملی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم تولید، ریل گذاری هدفمند در این مسیر بوده که با بهره گیری از توان سفیران فارغ التحصیل بسیجی از دانشگاه کشاورزی استان فارس و توان اساتید و نخبگان و خبرگان حوزه علم و عمل به دست آمده است.

حسن شاهی افزود: آمیختگی علم و عمل می‌تواند بالاترین بهره وری را در حوزه تولید ایجاد کند، در داراب، بسیج کشاورزی با استفاده از دانش و یافته‌های علمی فارغ التحصیلان، محققان و اساتید دانشگاهی و خبرگان با تجربه با رویکرد بوم‌گرایی توانسته است موفقیت دراجرای این برنامه را با پایداری قابل قبولی استحصال کند.

او گفت: دانش روز باید در تکامل کشاورزی با عنایت به محدودیت منابع آبی مورد توجه کشاورزان قرار گیرد. از این روست که هم به دانش روز نیازمندیم و هم به تجارب کشاورزان خبره و توجه به رویکرد بومگرایی برای افزایش بهره وری، چرا که تولید محصولات استراتژیک در مجموعه شهرستان‌های مورد نظر استان فارس براساس شرایط اقلیمی، اولویتی است که باید به آن توجه کرد.

رئیس بسیج کشاورزی فارس، کشاورزان خبره را فرماندهان بهره وری دراین جبهه معرفی و اضافه کرد: اینکه شهرستان داراب به عنوان نمونه کشوری انتخاب می‌شود به دلیل بهره گیری از ظرفیت خبرگان کشاورزی و توجه به دانش روز و حضور سفیران فارغ التحصیل بسیجی دانشگاه کشاورزی فارس و رهنمود‌های اساتید و محققان استان است که دراین راه بسیجی وارهمت کردند وجهش تولید را عینیت بخشیدند.

حسن شاهی گفت: محققان دراین حوزه باید تحقیقات و پژوهش‌های لازم را بسط وگسترش دهندو استفاده از رساله‌های دانشجویی می‌تواند کارگشا باشد چرا که تولید یک کار جمعی ونیازمند نظرات صریح وجامع است.

او به فعال شدن کمیته‌های رفع موانع ومحدودیت‌های تولیدات کشاورزی اشاره و اضافه کرد: موانع بسیاری دراین راه وجود دارد، اما دراین کمیته‌ها به اهم آن توجه وسعی در رفع ابهامات می‌شود. این کمیته‌ها مشکلات کشاورزان را احصا کرده و با تعاملات بین بخشی در رفع آن تلاش می‌کنند و قرارگاه امنیت غذایی هر شهرستان هم با حضور مدیران ارشد اجرایی تشکیل و با خرد جمعی موانع را مرتفع می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان فارس از تشکیل میز‌های تخصصی محصولات کشاورزی نیز خبر داد و افزود: این میز ابتکار استان فارس بود که قابلیت ملی شدن دارد، براساس آن هر شهرستان یک میز تخصصی دایر کرده و مشکلات و موانع را با نظر فعالان و اساتید و نخبگان، گردآوری و به مرکز استان منعکس می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج کشاورزی فارس بهره وری در کشاورزی تلفیق علم و عمل استان فارس بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی