Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سابق ترکیه معتقد است، احتمال دارد کشورش پایگاه نظامی خود را در قطر ببندد و سیاست خارجه خود را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یاشار یاکیش، وزیر خارجه سابق و یکی از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت، این کشور در حال حاضر بین کشورهای عربی قرار گرفته که باهم اختلاف دارند اما زمانی که روابط میان قطر و عربستان عادی شود، احتمال دارد ترکیه پایگاه نظامی خود را در دوحه ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای عربی اختلافات خود با قطر را اختلافات خانوادگی می‌دانند و به همین خاطر از مداخله ترکیه در امور داخلی خود و نیز از افزایش نفوذ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در قطر عصبانی هستند.

یاکیش گفت، وقتش رسیده که ترکیه روابط بحرانی خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس بهتر کند. آنکارا دیدارهای متعددی در این خصوص با مسؤولان داشته و آخرین آن دیدار اردوغان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان بود.

وی پیرامون بحران سوریه هم گفت، دنیا ترکیه را در سوریه تنها گذاشت و به همین دلیل آنکارا باید مذاکرات مستقیمی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه داشته باشد.

یاکیش راجع به دولت جدید آمریکا و روابط آنکارا با واشنگتن هم گفت، رسیدن یک دموکرات به ریاست جمهوری آمریکا و توازنات منطقه که با همگرایی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تغییر کرده، ترکیه را مجبور خواهد کرد سیاست خارجه خود را تغییر دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در ایکس، نوشت: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‏شعار این دوره از اجلاس "ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو پیرامون توسعه پایدار" است.

وی افزود: ‏در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ‏توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

کد خبر 6096502 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است