Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@21:41:48 GMT

کارنگی: مخالفان عربستانی قدرتمندتر شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۱۸۶۲

ساعت24- سرکوب‌های رو به رشد ولیعهد عربستان علیه اپوزیسیون در خارج از این کشور، تنها باعث قدرتمندتر شدن آنها و ایجاد چالش‌هایی بیشتر برای ولیعهد می‌شود.

مرکز کارنگی در گزارشی نوشت: درحالیکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اقدامات خصمانه‌ای را علیه اپوزیسیون در داخل و خارج این کشور انجام می‌دهد، مخالفان برون مرزی حضورشان را در سازمان‌ها و نهادهای بین المللی افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اپوزیسیون با وجود اختلافاتی که دارند اما در یک مورد، مشترک هستند و آن وحدت در مقابل استبداد و خودکامگی ولیعهد عربستان است و این حرکت رو به رشد آنها در خارج از کشور بیانگر چالشی دیگر برای ولیعهد عربستان است.

تا پیش از ۲۰۱۵، فعالان داخلی عربستانی با وجود فضای محدود آزادی بیان باز هم اجازه داشتند تا انتقادهایشان را در روزنامه‌های محلی منتشر کنند اما با روی کار آمدن محمد بن سلمان این فضا نیز از آنها گرفته شد و تمامی راه‌های باقی مانده برای مخالفان بسته شد.

رویکرد به شدت خصمانه محمد بن سلمان به افزایش مخالفان در خارج از عربستان منجر شده است. بر اساس گزارش کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل، پناهجویان سعودی در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۲ سه برابر شده‌اند و علت اصلی آن، افزایش ساکت کردن مخالفان در داخل عربستان است.

حتی با وجود آنکه فرار اپوزیسیون سعودی از کشور رکود زده، باز هم دولت ریاض تلاش کرده تا آنها را در آنسوی مرزها رهگیری کند. یکی از آنها جمال خاشقجی، منتقد دولت ریاض و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد.

سایر اپوزیسیون نیز با تهدید، ارعاب و تلاش‌هایی برای ساکت شدن روبرو هستند. اما با وجود تمامی این تلاش‌ها برای ساکت کردن منتقدان و اپوزیسیون، چهره‌های مخالف دولت ریاض در خارج از عربستان بسیار فعال شده و صدایشان را بلندتر از همیشه به گوش جهانیان می‌رسانند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عربستان سعودی ولیعهد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا و همچنین ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: روز جمعه هفتم اردیبهشت دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مهمان آغاز به کار خواهد کرد. این رویداد میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیأت عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت.

ضیغمی با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است، تاکید کرد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دولت عربستان نیز به همراه هیأتی که در رأس آن یک معاون وزیر خواهد بود از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی توانمندی‌های صادراتی بازدید خواهند داشت.

معاون وزیر صمت گفت: در نمایشگاه سال گذشته پیش بینی ما این بود که در نتیجه انعقاد قراردادها بین تجار ایرانی و خارجی یک میلیارد دلار صادرات تحقق می‌یابد اما با توجه به حجم گسترده مهمانان در سال جاری در نمایشگاه پیش بینی می‌کنیم در نمایشگاه امسال زمینه صادرات بیش از یک میلیارد دلار فراهم شود. بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس حضور دارند.

کد خبر 6087817 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • عکس| خشم عربستانی‌ها از حرکت جنجالی یزدانی