Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی در یک مراسم رژه نظامی با حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از موشک‌هایی که به نظر موشک‌های بالستیک دریاپایه جدید (دریاپرتاب) این کشور هستند، رونمایی کرد.

به گزارش فرارو، رهبر کره شمالی در این مراسم رژه نظامی با نمایش چندین دستگاه از ادوات و تجهیزات نظامی از جمله تانک و پرتابگر موشک در میدان کیم ایل سونگ شهر پیونگ یانگ پایتخت این کشور حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این مراسم از آنچه که تحلیلگران از آن‌ها انواع جدید موشک‌های بالستیک برد کوتاه و موشک‌های دریاپایه یاد می‌کنند، رونمایی شد.

خبرگزاری کی سی ان ای کره شمالی اعلام کرد که قدرتمندترین سلاح جهان موشک‌های بالستیک دریاپایه یکی پس از دیگری وارد میدان شهر شدند و توان نیرو‌های مسلح انقلابی را به نمایش گذاشتند.

کره شمالی چندین موشک دریاپایه را که از زیردریایی شلیک می‌شوند قبلا آزمایش کرده است.

براساس تصاویر منتشره توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی نام این موشک‌های دریاپایه پوک گوک سونگ ۵ است. این موشک‌ها مدل بروز رسانی شده موشک پوک گوک سونگ-۴ هستند که پیشتر در جریان یک رژه نظامی در ماه اکتبر از آن رونمایی شده بود.

اون رهبر کره شمالی در سخنرانی اختتامیه کنگره حزب حاکم در روز سه شنبه متعهد شد که ظرفیت‌های نظامی و زرادخانه هسته‌ای کشورش را تقویت کند. اظهارات کیم در روز پایانی کنگره هشت روزه حزب حاکم که از ۱۵ دی برای اولین بار بعد از ۵ سال برگزار شد، بیان شده است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • لحظه انهدام مرکز نظامی اسرائیل توسط موشک حزب الله
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران