Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:34:11 GMT

۲۹ دی، روز هوای پاک گرامی باد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۵۰۲۵

۲۹ دی، روز هوای پاک گرامی باد

در این روزها همزمان با شیوع بیماری کرونا، دیدن آسمانی آبی و تنفس در هوای پاک برای اکثر مردم ، به خصوص کسانی که در کلان شهرها مثل تهران زندگی می کنند، بی شک شبیه یک آرزوست.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام ایران دلکو، به بهانه روز هوای پاک به بررسی معضل آلودگی هوا و طرح تخفیف شرکت ایران دلکو برای خرید کاتالیست خودرو می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلودگی هوا یکی از ره آوردهای انقلاب صنعتی است که از سیصد سال قبل شروع و با توسعه صنعتی و زیاد شدن شهرها بر میزان و شدت آن روز به روز افزوده می شود.

تکیه اساسی بر منابع انرژی فسیلی از قبیل زغال، نفت ، گاز و در نهایت آزاد شدن مواد ناشی از احتراق این مواد ، فرآورده های مضر و زیانبخشی را به همراه می آورد که حیات موجودات زنده به ویژه انسان‌ها را تهدید می‌کند.

از نخستین دهه های قرن بیستم ، به دنبال مشاهده ارتباط میان آلودگی هوا و تخریب محیط زیست ، بسیاری از کشورهای صنعتی پیشرفته ، تحقیقات و برنامه های علمی برای کنترل آلاینده های بسیارمضررا آغاز کردند ، اما متاسفانه در اکثر قریب به اتفاق کشورهای در حال رشد این مسئله آن طور که باید مورد توجه قرارنگرفته و وضعیت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ رو به وخامت است.

آلاینده ها، قاتل خاموش این روزها

بر اساس تحقیقات، بخش مهمی از آلاینده‌ها ناشی از سوخت ماشین‌آلات سنگین و سبک، و کارخانه‌ها است موجبات آلودگی هوا را فراهم می‌کند. وسایل نقلیه شهری (اتوبوس ها، خودرو ها و موتورسیکلت ها) در شهرهایی مانند تهران درصد بسیار زیادی از منواکسید کربن موجود در هوا را تولید می کنند که تنفس آن، به انواع سرطان ها، سکته های قلبی و مغزی منجر می شود.

آلودگی هوا تاثیرات جبران ناپذیری بر تمامی موجودات و گیاهان می‌گذارد که در این بین زنان باردار، کودکان، افراد مسن و البته بیماران خاص در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

از دیگر آلاینده های خطرناک که از عوامل اصلی آلودگی هوا نیز می‌باشد ذرات PM ۲.۵ هستد، قطر این ذرات معلق ۲.۵ میکرون یا کمتر (۱۰۰ برابر کوچکتر از قطر موی انسان) آنقدر کوچک هستند که به بخش‌های عمیق‌تر ریه نفوذ ‌کنند و چون ناشی از مواد سمی‌تری مانند فلزات سنگین یا ترکیبات آلی سرطان‌زا هستند، خطرات بسیار بیشتری دارند.

هوای پاک، حق طبیعی همه موجودات

داشتن هوای پاک  نیاز به مشارکت مردمی دارد. امروزه در دنیا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفاظت از محیط زیست و تامین زندگی سالم، روزهای نمادین خاصی در رابطه با حفظ محیط زیست تعیین شده است که از جمله آنها می توان به روز جهانی محیط زیست، روز زمین پاک و روز هوای پاک اشاره کرد.

روز هوای پاک در دنیا با عناوین مختلفی همانند روز بدون خودرو، روز بدون دود نام گذاری شده است.گفتنی است که از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام شده است.

تعویض کاتالیست فرسوده، بهترین راه برای بی اثر کردن آلایندگی های خودرو

مبدل کاتالیستی (کاتالیزور) قطعه ای مصرفی است که در مسیر خروجی موتور کلیه خودروها قرار گرفته و بیش از۹۰% گازهای آلاینده را به گازهایی بی خطر تبدیل می کند. این قطعـه از پـوشش دهـی یک هسته سرامیکی با فلزات گران‌بها ساخته شده است که این فلزات نقش اصلی را در بی اثر کردن گازهای سمی به عهده دارند.

عمر مفید مبدل کاتالیستی با توجه به استاندارد آلایندگی آنها تعیین می‌شود که پس از مستهلک شدن برای کارکرد مناسب و جلوگیری از آلودگی هوا باید تعویض شود.

شرکت  ایران دلکـو ، اولین و بزرگترین تولیدکننده دانش بنیان کاتالیست خودرو و موتورسیکلت در ایران و خاورمیانه، در راستای هدف خود مبنی بر آسمانی آبی و هوایی پاک کاتالیست های کوت شده منطبق با استانداردهای آلایندگی مراکز معاینه فنی ، در دو گروه AM و  AM PLUS  تولید و به بازار ارائه می کند.

در راستا گرامیداشت روز هوای پاک و رفاه شهروندان در شرایط کنونی شرکت ایران دلکو امکان خرید آنلاین با تخفیف ۱۵% و ۲۰% بر روی محصولات خود را  به مدت یک هفته (۲۹ دی الی ۶ بهمن) فراهم نموده است که مصرف کنندگان عزیز می توانند در سراسر کشور سفارشات خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

ایران دلکو در اندیشه آسمانی آبی...

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید با واحد فروش به شماره ۵۶۲۳۱۴۳۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

سایت: /http://shop.irandelco.com   _  اینستاگرام: /https://www.instagram.com/irandelco

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت ایران دلکو روز هوای پاک آلودگی هوا روز هوای پاک آلودگی هوا ایران دلکو آلاینده ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پاسداران با شاخص ۱۵۴، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۶، باغستان شهریار با شاخص ۱۱۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۲، رباط‌کریم با شاخص ۱۳۲، سلامت با شاخص ۱۲۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۱۱، شهریار با شاخص ۱۰۳، قرچک با شاخص ۱۳۲، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۱، امام خمینی با شاخص ۶۹، پارک رازی با شاخص ۶۴، پاکدشت با شاخص ۶۱، پردیس با شاخص ۸۴، پونک با شاخص ۵۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۷، پیشوا با شاخص ۸۲، دانشگاه تهران با شاخص ۷۷، دماوند با شاخص ۶۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۸۸، سرخه‌حصار با شاخص ۵۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۵، شریف منطقه دو با شاخص ۹۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۷، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۲، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۶۱، لواسانات با شاخص ۹۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۷، ملارد با شاخص ۸۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۵ و ورامین با شاخص ۷۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه آتی‌ساز با شاخص ۴۶، چشمه با شاخص ۴۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۰، علم و صنعت با شاخص ۳۲، قدس با شاخص ۴۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۴۲ در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749281

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق