Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه معتقد است احتمال بازگشت بازار سرمایه از روز سه شنبه وجود دارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه  در خصوص دلیل ریزش بورس و از دست رفتن کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی شاخص گفت: با صحبت‌های رییس جمهور مبنی بر کاهش نرخ دلار، مشخص بود بورس منفی میشود. بخش مهمی از صعود بازار سرمایه در نیمه اول امسال تحت تاثیر افزایش نرخ دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تحلیل یک کارشناس از دلایل ریزش بورس

وی گفت: بازار شاید یکی دو منفی دیگر هم بخورد اما حتی با دلار زیر ۲۰ هزار تومان هم سهم های ارزنده در بازار وجود دارند. امیدوارم طوری نشود که سرمایه‌گذاران بی‌خیال شوند. اعتمادی که سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار سرمایه داشتند به خاطر برخی کارهای اشتباه از بین رفته است.

وی گفت: متاسفانه مردم را در پیچ قله به بورس دعوت شدند اما از آن به بعد تمام حرکت‌ها، سرکوب کننده بورس بود. این روند باعث شد که سرمایه‌گذاران حقیقی که با پول‌های خرد آمدند، از بازار خارج شوند و دیگر برنگردند.

وی گفت: شاید از روز سه شنبه این هفته از حالت منفی دربیاید و به سمت متعادل شدن پیش برود اما این که بخواهد کمر راست کند و به سمت مثبت شدن برود سخت است.

بورس

او در خصوص آینده بورس تاکید کرد: نباید فعلا صعودی را برای بازار سرمایه متصور شد. با این سیگنال‌هایی که از طرف دولت به بازار سرمایه داده می‌شود، سخت است بازار زیر این همه فشار کمر راست کند.اما از طرف دیگر هر چقدر شاخص پایین می‌آید سهم‌ها ارزنده می‌شود. اما چون بعضی نقاط ابهام هنوز وجود دارد، خوشبینانه بخواهیم تصور کنیم، تا آخر سال بازار در همین وضعیت باقی خواهد ماند.

وی با اشارهبه اقدامات منفی گفت: قیمت‌گذاری‌های دستوری، دستورالعمل‌های اشتباه ، بحث پالایش یکم، بحث عدم بازارگردانی‌های درست، بحث فروش‌های بی‌وقفه توسط دولت همگی عواملی بود که بورس را منفی کرد.

خبری زاده ادامه داد: همه این‌ها در کنار دستورالعمل فولاد و اقدامات نادرست وزارت صمت که هنوز هم تمام نشده و اختلافات بر سر بودجه، زمینه را برای کاهش اعتماد به بورس فراهم کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

او گفت: در شرایط فعلی ریزش قیمت ارز مهمترین تاثیر را بر بازار به جا گذاشته و باید دید این ریزش تا کجا ادامه دارد .

 

 خبرانلاین

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برزو حق شناس، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با فلسفه بازارگردانی و مخالفت یا موافقت با این موضوع بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موضوع به عنوان یک دیدگاه صفر و صد نگاه کنم. در مجموع، اگر بخواهیم بگوییم که بازارگردانی از سال ۹۹ به بعد برای بازار سرمایه مفید یا مضر بوده است؟ باید به این نکته توجه کرد که بازارگردانی در مقاطعی، نقدشوندگی بازار را بالا برده و اجازه داده است افرادی که قصد خروج از بازار و یا ورود به آن را داشته‌اند این کار را انجام دهند و این موارد از جمله محاسن بازارگردانی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع، اگر بخواهیم مزایا و محاسن آن را کنار هم بگذاریم به نظر بنده، بازارگردانی به ضرر بازار سرمایه بوده؛ به‌طوری که بیشتر به بورس ضربه زده است تا این‌که بخواهد برای آن کمک‌کننده باشد و برای این موضوع، دلایل خاص خودم را دارم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J3A

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه