Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز گفت: در استان البرز خوشبختانه ظرفیت صادراتی بسیار بالایی داریم و جزو اولین استان هایی هستیم که محصولات کشاورزی زیادی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمد بهرو ضمن اشاره به مشکلاتی که حوزه های مختلف البرز از جمله بخش کشاورزی در بحث آمایش سرزمین با آن درگیر است، بیان کرد: متاسفانه مطالعات زیربنایی و کلی در مورد آمایش سرزمین انجام نشده و در نقاط مختلف استان بدون توجه به این مقوله پروژه های مختلف در حوزه کشاورزی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عنوان عضوی از کمیته آمایش سرزمین البرز که اخیرا در این استان تشکیل شده است، گفت: مطالعاتی بر اساس تصمیمات این کمیته در حال انجام است که در این قالب قابلیت های علمی و توانایی های هر نقطه ای از استان به تفکیک بررسی می شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز گفت: در راستای مطالعات انجام شده مواردی مانند الگوی کشت مناسب برای گلخانه ها ارائه می شود تا محصولات تولیدی در این بخش بر اساس میزان مصرف محصولات و فرآورده های مختلف کشاورزی در البرز و استان های مجاور آن و همچنین سهم صادرات از این محصولات تعیین شود‌.

وی در ادامه یکی دیگر از اهداف کمیته آمایش سرزمین استان البرز را استفاده از ظرفیت مازاد تولید محصولاتی مانند فرآورده های کشاورزی استان برای صادرات برشمرد و افزود: در استان البرز خوشبختانه ظرفیت صادراتی بسیار بالایی داریم و جزو اولین استان هایی هستیم که محصولات کشاورزی زیادی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم.

بهرو با بیان اینکه تولیدکنندگان محصولات باغی استان البرز در کشورهای حوزه خلیج فارس به یک برند تبدیل شده اند، عنوان کرد: کسب رتبه نخست کشوری در زمینه تولید محصولات باغی از جمله هلو، شلیل، آلو، گوجه و یا محصولات گلخانه ای مانند توت فرنگی از جمله موفقیت های فعالان اقتصادی البرز در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بر طبق آخرین آمارهای ارائه شده البرز در تولید تخم مرغ رتبه دوم کشوری را دارد،گفت: در زمینه تولید پولت تخم گذار نیز البرز در کشور حائز رتبه برتر است، کسب رتبه نهم تولید شیر خام  و رتبه پنجم شیر صنعتی از دیگر ظرفیت های استان است که در سایه موفقیت تولیدکنندگان استان محقق شده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در زمینه تولیداتی مانند فرآورده های لبنی، تخم مرغ و گوشت مرغ هم البرز از استان های مطرح کشور است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز صادرات اتاق بازرگانی محصولات باغی میوه وسبزیجات آمایش سرزمین استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران گفت: میانگین سرانه زمین در کشور ۳.۲ هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است و پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می‌شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می‌شود.

مهاجر اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

کد خبر 6094289

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند