Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارژنگ عزیزی صبح دوشنبه در جلسه تنظیم بازار استان اردبیل با بیان اینکه مسئولان نظارت بر بازار باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند اظهار کرد: نظارت بر روند تولید و عرضه کالاهای اساسی در بازار ضروری است و مردم انتظار کنترل قیمت‌ها را دارند.

وی نظارت بر تمامی کالاها با توجه به تنوع اجناس مقدور ندانست و گفت: اما این به معنای عدم توانایی کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار نیست بلکه در اولویت باید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که در سبد غذایی و مصرفی مردم وجود دارد به معنای واقعی نظارت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی برخورد با تخلفات کیفیت و نرخ فروش کالاها را ضروری دانست و افزود: برای مثال در مورد نظارت مستمر بر چرخه خرید گندم، تولید آرد و توزیع آن در نانوایی‌ها و پخت نان و نیز کیفیت نان ارائه شده به مردم مورد انتظار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: تاکید ما بر کنترل دقیق و منطقی کیفیت و قیمت کالاهای تولیدی در داخل استان و یا توزیع سایر کالاهای وارداتی از سایر نقاط کشور است تا از بروز تخلف در این حوزه پیشگیری شود.

وی به قیمت گوشت مرغ در بازار اشاره کرد و گفت: در بررسی کارشناسان مشخص شد که دلیل عمده افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار به خاطر نهاده‌های دامی بوده و در این خصوص باید نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی برای واحدهای تولیدی خوراک دام به جد عملیاتی شود.

عزیزی افزود: در جریان نظارت بر چرخه تولید و توزیع نهاده‌های دامی در مراحل نهاده‌های دامی وارد شده به کارخانجات و تولید خوراک دام اگر مغایرتی وجود داشت باید در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود تا اجازه و فرصت برهم زدن آرامش در بازار را نداشته باشند

روزانه ۲۷ تن کمبود تولید تخم مرغ در اردبیل داریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه از از تأمین ۹۰ درصد کنجاله و خوراک دام مورد نیاز استان اردبیل در ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: طبق پیگیری‌های انجام یافته برای جذب سهمیه خوراک دام نیازمند سیلو و انبارهای نگهداری در استان هستیم که واحدهای موجود در استان پاسخگو نیست.

خلیل نیکشاد به افزایش ۱۷ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان اردبیل نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: استان اردبیل روزانه ۳۵ تن تخم مرغ نیازمند است که متأسفانه فقط هشت تن در استان اردبیل تولید می‌شود و مابقی نیاز از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای تأمین تخم مرغ اردبیل عنوان کرد و گفت: تاکنون تنها ۹ تن تخم مرغ از این استان به اردبیل ارسال شده است.

افزایش قیمت شکر به دلیل نوسانات ارز است

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه دلیل افزایش قیمت شکر را به خاطر نوسانات ارز دانست و گفت: ۳۱۸ تن شکر به استان اردبیل اختصاص داده شده بود که در حال حاضر این میزان شکر به صورت بسته بندی یک کیلوگرمی در بازار توزیع شده است.

منصور پناهی با بیان اینکه سهمیه برنج اختصاص یافته به استان اردبیل ۵۰۰ تن بود، افزود: برنج سهمیه ای خارجی در بسته‌های ۱۰ کیلوگرمی به قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده به فروش می‌رسد.

وی از تخصیص ۴۸۷ تن روغن پخت و پز سهمیه ای به استان اردبیل خبر داد و گفت: بخشی روغن تخصیص یافته از کارخانجات داخل استان اردبیل تأمین شده است.

کد خبر 5124459

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل استانداری اردبیل نظارت بر بازار ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا ایام فاطمیه شیراز شهرکرد گرگان عکس استانها شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا شهرستان کرج آلودگی هوا بوشهر نهاده های دامی استان اردبیل خوراک دام تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور نامی، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: معضل پسماند در استان ظرف یک بازه زمانی کوتاه مدت در شهر ایلام و استان رفع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پسماند امروز به منزله طلای سیاه در سطح جهان است، گفت:هر فردی در این حوزه سرمایه گذاری کند هم به حوزه حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و هم در حوزه سرمایه گذاری، از حاشیه سود برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به مسئولان مربوطه در حوزه پسماند اعلام اخطار می‌کنم که باید این موضوع در استان حل شود، ابراز کرد: این زیبنده استان نیست که موضوع پسماند در استان به یک مشکل تبدیل شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: حل این معضل باید حتما در دستور کار شهردار‌ها و فرمانداری‌های ایلام، مهران و ملکشاهی قرار گیرد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت این معضل در استان حل شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بحث پسماند نیاز به یک هم افزایی است، مطرح کرد: سرمایه گذاری، هم افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه لازم است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود افرادی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماند‌های خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که طبق قانون با این قانون شکنان برخورد خواهد شد.

وی با قدردانی از مشارکت اقشار مختلف مردم برای داشتن شهری زیبا و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، ابراز کرد: برای جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از بلوار‌های اطراف شهر ایلام نیوجرسی نصب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران