Web Analytics Made Easy - Statcounter

‫رزمایش‬⁩ موشکی و پهپادی پیامبر اعظم ۱۵ ⁧‫سپاه‬⁩ پاسداران انقلاب اسلامی و فرود آمدن موشک بالستیک در ۱۰۰ مایلی ناو آمریکایی بازتابی گسترده در رسانه‌های جهان داشته است.

خبرگزاری میزان – رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ با آزمایش انواع موشک‌های بالستیک دور برد انجام شد.

پایگاه «دِ درایو» در گزارشی به این رزمایش پرداخته و نوشت «موشک ایرانی در نزدیکی ۱۰۰ مایلی ناو آمریکایی فرود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این گزارش می‌گوید «شلیک این موشک‌ها که بخشی از مرحله نخست رزمایش موشکی اخیر ایران بود، اقدامی معمول بوده و در جریان آزمایش موشک‌های ضد کشتی، موشک‌هایی بالستیک با پیمودن مسافتی بیش از ۱۰۰۰ مایل، در اقیانوس هند فرود آمدند.»

به نوشته این پایگاه، «در جریان این رزمایش، موشک‌ها در نزدیکی ۱۰۰ مایلی ناوگروه نیمیتز آمریکا و همچنین ۲۰ مایلی ناو ناشناس دیگری ادر اقیانوس هند فرود آمده اند.»

این گزارش می‎افزاید «ایران می‌گوید موشک‌های شلیک شده به اهداف مشخص شده اصابت کرده اند.»

در همین حال پایگاه «میلیتاری» نیز در گزارشی، نوشت «سپاه پاسداران روز شنبه و در جریان یک زرمایش موشک های بالستیک را به سمت اهدافی شبیه سازی شده در اقیانوس هند شلیک کرد و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که ۲ موشک به یک کشتی که تلویزیون ایران آن را دشمن فرضی توصیف کرده، درفاصله ۱۱۲۰ مایلی اصابت می‌کنند، اما نوع موشک‌های استفاده شده مشخص نشده است.»

بیشتر بخوانید: بازتاب رزمایش پیامبر اعظم(ص) در رسانه‌ های بین المللی بازتاب رزمایش پیامبر اعظم(ص)؛ جروزالم: ایران پایگاه‌های آمریکا را در حالت آماده باش قرار داد

«میلیتاری»، می‎افزاید «در نخستین مرحله از رزمایش هوافضای سپاه پاسداران، موشک‌های بالستیک و هواپیما‌های بدون نشین به سمت پایگاه‌های دشمن فرضی شلیک و روانه شدند.»

این گزارش در بخش دیگری نوشت «ایران موشک‌هایی با برد هزار و ۲۵۰ مایل را در اختیار دارد که قابلیت رسیدن به پایگاه‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه را دارند و ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ نیز پس از ترور سردار سلیمانی، ایران در اقدامی تلافی جویانه، ۲ پایگاه آمریکایی را در عراق که سربازان آمریکایی در آن حضور داشتند هدف قرار داد و در نتیجه آن ده‌ ها نفر در پی این حمله دچار ضربه مغزی شدند.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل رزمایش پیامبر اعظم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رزمایش پیامبر اعظم ص تحولات بین الملل رزمایش پیامبر اعظم رزمایش پیامبر اعظم اقیانوس هند موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم