Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مصطفی آذرکیش صبح امروز در حاشیه بازدید و رونمایی از فعالیت هنرستان‌های هنرهای زیبا در استان گلستان اظهار کرد: در ۷ هزار و ۱۰۰ هنرستان کشور تعداد ۹۷۰ هزار هنرجو مشغول مهارت‌آموزی در گرایش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر هستند، هنرجویان در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش متناسب با نیاز بازار مهارت کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های کشور تخصصی داده شده است/ جذب بیش از ۳۵.۵ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌های سطح کشور

وی در خصوص میزان اعتبارات برای تجهیز هنرستان‌های کشور تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های کشور تخصصی داده شده است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از جذب بیش از ۳۵.۵ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌های سطح کشور خبر داد و سهم استان گلستان در جذب دانش‌آموزان به هنرستان را بالاتر از میانگین کشوری و معادل ۴۰ درصد اعلام کرد.

آذرکیش با بیان اینکه تقویت تجهیزات آموزش در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای موجب ارتقای راندمان آموزشی می‌شود، گفت: به‌روزرسانی امکانات آموزشی در جذب هنرآموزان برای کسب مهارت موثر است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب استان گلستان در توازن بین‌رشته‌ای طبق برنامه ششم توسعه بیان کرد: گلستان گرچه از میانگین کشو در جذب هنرجو رتبه بالاتری دارد اما تا تحقق برنامه ششم توسعه در این زمینه فاصله دارد که باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

هنرستان‌های تخصصی با ۶ گرایش در حوزه‌های کشاورزی، نیروی دریایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گلستان راه‌اندازی شد که شامل موسیقی و سینما، علوم دریایی و ناوبری، مکانیک موتورهای دریایی، مکانیزاسیون کشاورزی و گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان استان گلستان آموزش هنر هنرستان های کشور استان گلستان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفتهٔ معلم، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان می‌توانند برای تشکر از معلمشان در پویش «معلم خوب من» شرکت کنند.

این پویش از ۸ تا ۱۵اردیبهشت با عنوان اصلی پویش #معلم‌ خوب من برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تصاویر،‌عکس‌ها و ویدئوهایشان را در قالب‌ پویش‌های فرعی زیر در سامانهٔ شاد ارسال کنند:

در پویش «#معلم_خوب_من» چند پیشنهاد داریم. پیشنهاد‌هایی هم برای دانش‌آموزان و هم برای همه کسانی که دوست‌دارند این روز‌ها از معلمشان قدردانی کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود