Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقهی زاده گفت: تماس هوشمندانه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مثابه درختی سترگ وتنومند است که شاخساران پربرگ وبار فراوان دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت ،چندی پیش آیت الله العظمی «صافی گلپایگانی» مرجع عالی قدر عالم تشیع طی تماس تلفنی با آیت الله دکتر سید محمد باقر حجتی از فعالیت های گرانبار قرآنی ایشان تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این اقدام مبارک، عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تآکید کرد:چند روزگذشته خبر تماس آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مرجع عالی مقام عالم تشیع با دانشمند خدوم وپردان آیةالله دکتر سیّد محمدباقر حجتی و تجلیل از فعالیت‌ های گرانبار قرآنی ایشان در هفت دهه اخیر،فضای رسانه‌ای کشور را عطرآگین کرد؛این اقدام مبارک هرچند درهیاهوی رسانه ای جدید در ایام اخیر انعکاس وسیعی پیدا نکرد، اما به دلایل متعدد نمی توان ازکنار آن به سادگی گذشت. 

 

«عبد الهادی فقهی زاده» در ادامه تصریح کرد:« قال رسول الله(ص):اهل القرآن اهل الله وخاصّته.این مرجع عالی مقام  تقلید که خود درزمره عالمان بزرگ دینی وصاحب آثار فاخر و گرانقدری درحوزه علوم اصیل اسلامی هستند و در زندگی پرافتخارخود منشا خدمات فراوانی به دین وملت بوده اند،در تماس خود، ترویج و نشر معارف نورانی قرآن را از جمله مهمترین اقداماتی برشمردند که در جهت معرفی اسلام و معارف ناب مکتب نورانی اهل بیت عصمت وطهارت(ع) لازم وضروری است.


معاون قرآن وعترت وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایشان، نوشتن وفعالیت قلمی مبتنی بر دانش گسترده و نگرش صحیح در عرصه قرآن و احادیث امامان اهل بیت(ع) را از جمله توفیقات بزرگی به شمارآوردند که تنها نصیب برخی از انسان‌های پاک نهاد ومتعالی می‌شود و باید با سعی وکوشش بیشتر درجهت ترویج این تعالیم حیات‌بخش، قدردان این نعمت بزرگ  الهی بود.

 

وی تآکید کرد:این مرجع تقلید با تجلیل از آثار مکتوب و فعالیت‌های فرهنگی چهره ماندگار علوم قرآن و حدیث آیة الله   دکتر حجّتی، اقدامات ایشان را در معرّفی قرآن کریم وبرنمودن برجستگی های این کتاب آسمانی بسیار قابل تقدیر دانستند.

 

فقهی زاده در ادامه سخنانش با اشاره به اقدام شایسته و درس آموز این مرجع عالی قدر ، نکات نهفته در این پیام را برشمرد و افزود:«یادآوری برخی از آنها ضروری است .نکته اول اینکه دکترسیّدمحمدباقر حجّتی  استاد ممتاز دانشگاه تهران وبنیان گذار رشته تخصصی علوم قرآن وحدیث وپاره ای دیگر ازرشته های وابسته در سطوح عالی دانشگاهی پس ازپیروزی انقلاب اسلامی است که درتاسیس،تثبیت وگسترش آنها ، جهد فراوان کرده است و یکی ازپژوهشگران، مولفان و مدرسان برجسته این حوزه درعالی ترین مراتب دانشگاهی و چهره ماندگار علوم قرآن وحدیث است.او همچنین عضویت در فرهنگستان دمشق را درکارنامه دارد و مولف کتاب‌های فراوان و ارزشمندی درتفسیر، علوم قرآن، علوم حدیث‌، تعلیم و تربیت‌، تاریخ اسلام و همچنین فهرست نسخه‌های خطی است که شمار آنان به ده‌ها جلد می‌رسد.


وی افزود: نکته دوم اینکه،این اقدام بجا وارزشمند در روزگاری که عده کثیری ازمردم گمان می‌کنند که عرصه فعالیت‌های قرآنی به تلاوت و حفظ و  مسابقات،اختصاص دارد نشان داد که از نگاه تیزبین رهبران اصیل وفرزانه دینی وپیشگامان خدمت خالصانه به آرمان های مقدس قرآن وعترت نباید فعالیت‌های قرآنی را به چند هنر آوایی محدود کرد؛بلکه تدبر در قرآن وعمل به تعالیم نورانی آن را باید در مرتبه ای والاتر ملاحظه کرد و سامان بخشی به ساحت زندگی مومنانه بر مبنای آموزه های قرآن کریم را -که دکترحجّتی یکی از  پیش قراولان سختکوش و مخلص این عرصه در دههای اخیر در ایران معاصراست- اولویت بخشید. 


فقهی زاده در ادامه تصریح کرد: ماس این‌ مرجع عالیقدر با یک‌ پژوهشگر ژرف اندیش ومفسّربرجسته قرآن کریم و تجلیل از خدمات ایشان در عرصه های گوناگون علمی وعملی دریکی از پرمخاطره ترین مراحل حیات اجتماعی عملا یادآور این نکته است که عصاره فعالیت‌های قرآنی حرکت در عمق معارف قرآن کریم است-هرچند حرکت در سطوح مرتبط با الفاظ آیات الهی نیز  اهمیت خودرا دارد.


معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش گفت: «نکته سوم  تجلیل از فعالیت‌های دامن گستر پژوهشی و ورود به عرصه های مورد نیاز دینی و تربیتی است که از این اقدام نمادین می توان آموخت که دیگر بار حرکت در عمق قرآن ونگرش مقاصدی به آموزه های دینی را یادآوری کرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد:امید است تماس هوشمندانه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی که به مثابه درختی سترگ وتنومند است و شاخساران پربرگ وبار فراوان دارد، منشا تحولات جدیدی در فرهنگ سازی  قرآنی شود و حیات دوباره ای به فعالیت های گوناگون قرآنی ببخشد که در پرتو تعالیم نورانی وحیات بخش آن، به این بزرگترین الهی نامه برکت خیز بیش از پیش ببالیم وآن را در نگرش وبینش ورفتار خود بگسترانیم.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قرآن کریم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مرجع عالی قرآن کریم علوم قرآن فقهی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی