Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اعلام این خبر، گفت: چهارمین دور گفت‌وگوی فرهنگی زنان ایران و چین با حضور مقامات زنان دو کشور روز سه‌شنبه (۳۰ دی‌ماه) با عنوان تقویت تعامل در پساکرونا «جهان مشترک: سرنوشت مشترک» به صورت ویدئو کنفرانسی، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این دور از گفت‌وگوهای فرهنگی به همت اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور رایزنی فرهنگی ایران در پکن و مشارکت فدراسیون سراسری زنان چین و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دانشگاه الزهرا(س) در سالن کنفرانس حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

کیانی با ارایه گزارشی از سه دوره گذشته گفت‌وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین گفت: اولین نشست مشترک بانوان ایرانی و کنفدراسیون زنان چین طی سال ١٣٩٢با موضوعات «نقش زنان در آموزش تربیت خانواده و گسترش فرهنگ  در پکن و نقش زنان مسلمان در نشر فرهنگ و آموزش خانواده در شهر لنجو مرکز استان گنسو» در شهر پکن برگزار شد.

وی افزود: همچنین، جمعی از زنان فرهیخته چین در رأس هیأتی به سرپرستی معاون رییس کنفدراسیون چین  در سال ٩٣ و پنج تن از مسئولین زنان چین به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عازم تهران شدند و در سال ١٣٩٥هم هیأتی به سرپرستی مدیرکل سابق زنان و خانواده سازمان عازم کشور چین شدند.

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به برگزاری چهارمین دور گفت‌وگوی فرهنگی زنان ایران و چین مطرح کرد: در این دور از گفت‌وگوی فرهنگی زنان، سوسن باستانی، معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با موضوع «عملکرد دولت جمهوری اسلامی در حوزه سلامت زنان و خانواده در دوران شیوع کرونا»، سیده صدیقه حجازی، مسئول کارگروه زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با موضوع «اهمیت این دور از گفتگوهای فرهنگی» و خدیجه سفیری، جامعه شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا(س) با موضوع: «نقش زنان در پایداری خانواده در دوران شیوع کرونا» سخنرانی می‌کنند.

کیانی اظهار کرد: سیده فاطمه مقیمی، رییس هیأت مدیره کانون ملی زنان بازرگان ایران با موضوع «نقش زنان در فقرزدایی در مقابله با چالش‌های اقتصادی جهانی»، معصومه اسماعیلی، رییس انجمن مشاوره ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «بررسی سلامت روان زنان و خانواده در سیر تحولات فرهنگی پساکرونا» و سعیده باقری‌فرد، رییس اداره ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان و دبیر نشست با موضوع «گذری بر دیپلماسی فرهنگی ایران و چین با تأکید بر نقش زنان» به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی به حضور بانوان چینی در چهارمین دور گفت‌وگوی فرهنگی زنان ایران و چین اشاره و تصریح کرد: خانم‌ها مو خنگ، عضو کمیته دایمی فدراسیون سراسری زنان چین و وزیر دپارتمان روابط عمومی و یانگ جیو هوا، معاون وزیر دپارتمان کار، خانواده و کودکان فدراسیون سراسری زنان چین و استاد گروه جامعه شناسی دانشگاه قومیت چین با موضوع «نقش زنان در زندگی، خانواده و جامعه در دوران کرونا» سخنرانی خواهند داشت.

کیانی خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر از این نشست مجازی، خانم‌ها فینگ چاو هوی، بازرس درجه دو دپارتمان توسعه زنان و رییس بخش مبارزه با فقر فدراسیون سراسری زنان چین با موضوع «چالش‌های اپیدمی برای اقتصاد کشورهای مختلف و نقش زنان در ریشه کنی فقر» و لی جه، استادیار دانشکده کار اجتماعی و زنان چین با موضوع «تغییر فرهنگ و سبک زندگی و تحقیق سلامت روانی زنان در پسا کرونا» مقالات خود را ارایه می‌دهند.

کد خبر 5124510

منبع: مهر

کلیدواژه: زنان دوران پساکرونا چین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آیت الله مصباح یزدی تازه های نشر قاسم سلیمانی معرفی کتاب تجدید چاپ شهادت حضرت زهرا س رایزنی فرهنگی نمایشگاه مجازی کتاب انتشارات سروش ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب و کتابخوانی معرفی نشریات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی زنان و خانواده نقش زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه دقایقی قبل با استقبال رسمی‌ سید عباس موسوی سفیر‌ ایران در آذربایجان و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها وارد باکو پایتخت آذربایجان شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ترک تهران درباره اهداف این سفر گفت: مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها نشستی است که در باکو برگزار خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران هم در این اجلاس ضمن بیان نکات مهم، راهبردی و در حوزه تعامل فرهنگی با ملل و فرهنگ های دیگر از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت ها که محور گفت و گو های امسال است، استفاده خواهد کرد‌.

وی افزود: با توجه به وضعیت ناعادلانه‌ای که در صحنه نظامات بین المللی داریم باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر افکار عمومی استفاده کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به این اجلاس به عنوان فرصتی نگاه می‌کنیم که بتوانیم برنامه ها و نگاه انقلاب اسلامی را برای نخبگان و کشورهای شرکت کننده بازگو کنیم و انشالله سخنگاهی برای بیان حقایق باشد.

وزیر فرهنگ گفت: نکته بعدی گفت و گوهایی است که طبیعتا در چنین اجلاس‌هایی با کشورهای مختلف برای تقویت تعاملات فی‌مابین استفاده می‌شود.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی به عنوان راهکاری جدی برای ایجاد بسترهای لازم برای گسترش تعاملات فی مابین توسط دولت دنبال می شود؛ در این راهبرد بیشتر معطوف به کشورهای دوست، همسایه، جهان اسلام و کشورهایی که در موضوعات مهم بین المللی نزدیکی راهبردی با ما دارند هستیم؛ در همین راستا تلاش می‌کنیم در فرصت اجلاس باکو گفت و گوهای مقتضی را انجام دهیم تا از نتایج آن مجموعه حوزه فرهنگی منتفع شود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: دوستانم برنامه هایی را پیش بینی کرده اند تا بتوانیم در فرصت محدودی که به واسطه این اجلاس در اختیار داریم حداکثر استفاده را کنیم.

گفتی است، ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود