Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:26:20 GMT

نحوه استخدام معلمان حق التدریسی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۱۱۸

نحوه استخدام معلمان حق التدریسی اعلام شد

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۹۷مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط (الحاقات بعدی)، اطلاعیه نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام معلمین حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه مربوط به مشمولین قانون مزبور که به استناد مجوز شماره ۷۱۱۰۴۱مورخ ۸ اسفند ۱۳۹۸سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت ۲۵هزار و ۵۰۰نفر از مشمولین که از سوی ادرارت کل آموزش‌وپرورش استان‌ها جهت گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی به دانشگاه‌ها معرفی‌شده‌اند، است.

بر اساس این اطلاعیه مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش؛ اسامی مشمولین قانون، با کسب امتیاز لازم و در سقف ردیف‌های تخصیص‌ یافته(موضوع مجوز شماره۷۱۱۰۴۱مورخ۶ اسفند ۱۳۹۸  سازمان اداری ­و استخدامی کشور)  که از سوی اداره کل آموزش­ وپرورش استان سهمیه خدمتی مورد تأیید قرارگرفته از طریق مرکز برنامه­ ریزی منابع انسانی و امور اداری به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی ارسال‌شده است. معرفی‌شدگان این مرحله می‌توانند جهت گذراندن دوره یک ساله مهارت­ آموزی، طبق آیین­ نامه اجرایی بند (۳) قانون مزبور مصوب جلسه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ هیات وزیران به‌شماره ابلاغی ۷۹۷۹۵/ت۵۶۶۱۰هـ مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹٨  اقدام کنند.

طبق این اطلاعیه افراد مشمول استخدام در این مرحله می­باید قبل ازجذب و تبدیل وضعیت، تأییدیه گزینش را کسب کنند. نحوه انجام مراحل گزینش مطابق قوانین و مقررات مربوط، متعاقباً از طریق دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به افراد مشمول قانون اعلام می شود.

همچنین باتوجه به ضوابط عمومی استخدام، اخذگواهی صحت مزاج (آزمایشات و معاینات بدو استخدام) و عدم سوءپیشنه از مرجع مربوط قبل از پایان پودمان اول آموزشی(حداکثرتا مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)، الزامی است.

براین اساس افراد مشمول قوانین فوق­ الذکر که به دلیل محدودیت در ردیف های استخدامی صادره ازسوی مراجع قانونی، امکان معرفی آنان برای گذراندن دوره مهارت­آموزی دراین مرحله فراهم نشده، در ادامه فرایند استخدام افراد مشمول، با رعایت قوانین ومقررات و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیصلاح، برای تبدیل وضعیت آنان و معرفی به دوره یک ساله مهارت ­آموزی اقدام می شود.

برچسب‌ها بازگشایی مدارس آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش معلم دانش آموزان اخبار کنکور افراد مشمول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از راه‌اندازی اولین مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی سربازان وظیفه در استان خبر داد.

شهرام ملایی هزاروندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی سربازان وظیفه که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) انجام شد، با تاکید بر رسالت خطیر و سازمانی در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: هدف اصلی آموزش‌های مهارتی، تربیت نیروی ماهر و توانمند است و نیرویی که به دانش روز و مهارت دست یابد، می‌تواند در توسعه پایدار نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایسنا، وی  با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی، عنوان کرد: چنانچه آموزش‌های مهارتی برای سربازان یگان‌های نظامی، منطبق با فناوری‌های نوین و نیاز بازار کار باشد، این آموزش‌ها موجب تسهیل روند اشتغال‌زایی و  توسعه کارآفرینی  می‌شود.

ملایی هزاروندی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز، روند آموزش و کسب مهارت توسط سربازان را تسهیل می‌کند و همه سربازان با کسب مهارت لازم در طول خدمت مقدس سربازی، آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را خواهند یافت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد