Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در سومین قسمت از نشست‌های رستاخیز واژه‌ها که توسط فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، «خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«رستاخیز واژه‌ها» عنوان سلسله نشست‌هایی با عنوان خدمات متقابل اسلام و هنر است که با همکاری فرهنگسرای اندیشه و گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هر دو هفته یک بار به میزبانی فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌ویژه برنامه موضوعاتی نظیر «خدمات متقابل انقلاب اسلامی و ادبیات داستانی»، «خدمات متقابل انقلاب اسلامی و ادبیات داستانی دفاع مقدس» و … با حضور نویسندگان، شاعران، اساتید حوزه و دانشگاه، اهالی قلم و صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

فرهنگسرای اندیشه در راستای مسئولیت خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تمرکز بر موضوع اندیشه‌ورزی، این ویژه برنامه را با حضور هنرمندان، شاعران و صاحب‌نظران بخش‌های مختلف هنری تدارک دیده و به بررسی خدمات متقابل اسلام و هنر می‌پردازد.

اولین قسمت از این برنامه با موضوع تأثیر متقابل شعر و انقلاب اسلامی و با حضور محمدرضا سنگری برگزار شد. در این‌جلسه شعر انقلاب، شعر دفاع مقدس و … مورد بررسی قرار گرفت. در دومین جلسه از رستاخیز واژه‌ها نیز که با عنوان خدمات متقابل ادبیات داستانی با دفاع مقدس برگزار شد، محمد حنیف و احمد شاکری به بررسی ابعاد مختلف ادبیات داستانی و ارتباط آن با دفاع مقدس پرداختند.

در سومین قسمت از رستاخیز واژه‌ها «خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی» مورد بررسی قرار می‌گیرد و مهدی امین فروغی و علیرضا بلیغ از صاحب‌نظران عرصه موسیقی به نقد و بررسی هنر موسیقی و ارتباط آن با هویت اسلامی می‌پردازند.

این برنامه با اجرای محمدحسن شاهنگی روز سه شنبه ۳۰ دی‌ماه به میزبانی فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

محتوای صوتی و تصویری این سلسله نشست‌ها به زودی از طریق فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 5124543

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگسرای اندیشه موسیقی ایرانی هویت آیت الله مصباح یزدی قاسم سلیمانی تازه های نشر معرفی کتاب تجدید چاپ شهادت حضرت زهرا س رایزنی فرهنگی ادبیات جهان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتشارات سروش نمایشگاه مجازی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب و کتابخوانی فرهنگسرای اندیشه رستاخیز واژه ها ادبیات داستانی خدمات متقابل قرار می گیرد هویت اسلامی بررسی قرار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش