Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- علیرضا تاجریان - آذری زبان ها یک قصه و تمثیل جالب درباره خانه ای که در آن یک پیرزن و یک دختر جوان زندگی می کنند، دارند. این خانه هیچ وقت تمیز و آباد نمی شود و در این خانه همه چیز بهم ریخته است. چون پیرزن و دختر جوان برای تمیزی و آبادی آن کاری نمی کنند! ؛ پیرزن با خود می گوید عمر من رو به پایان است و به زودی خواهم مُرد! پس قرار نیست زنده بمانم که در این خانه زندگی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر جوان هم با خود می گوید من به زودی ازدواج خواهم کرد و قرار نیست در این خانه بمانم!
روزها و ماه ها می گذرد اما نه پیرزن فوت می کند و نه دختر جوان ازدواج! هر دو هم در این خانه با این شرایط کنار می آیند و زندگی می کنند!
وضعیت این روزهای بازار بورس ایران به این خانه بسیار شبیه است! می پرسید پیرزن و دختر جوان این بازار چه کسانی هستند؟
اگر افشاگری های اخیر درباره پشت پرده ریزش بازار بورس را بخوانید، خودتان متوجه خواهید شد.

افشاگری ها درباره پشت پرده ریزش بازار سرمایه
این افشاگری ها عمداً دو تحلیل را درباره پشت پرده ریزش بازار سرمایه ایران روایت می کنند؛ تحلیل اول از دستکاری بورس توسط دولت برای کسب منافع خود حکایت دارد و تحلیل دوم از بازی خطرناک سیاسی جریان رقیب دولت روحانی در بازار بورس حکایت دارد. این روزها در بازار بورس کشور که به عنوان روزهای خونین بازار سرمایه از آن یاد می کنند، شاید برای جریان رقیب و مخالفان دولت روحانی یک استراتژی دو سر برد باشد؛ ادامه ریزش بازار بورس در آستانه انتخابات 1400، شاید شکل اعتراض تخم مرغی سهامداران را تغییر داده و حتی به اعتراض های خشونت بار تبدیل شود. اعتراض هایی که دولت روحانی را هدف می گیرد و در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 کار برای این دولت و جریان حامی اش تمام می شود. هزینه ریالی هم که جریان رقیب و مخالف دولت روحانی در شرایط امروز بازار بورس برای انجام این بازی خطرناک سیاسی می کند، پس از انتخابات سال 1400 نه تنها جبران می شود، بلکه به سودآوری هم خواهد رسید. چرا که خریدهایی که در این شرایط خونین و نقاط تاریک بازار بورس ایران در کف قیمتی خریداری می شود، بهترین استراتژی بلندمدت برای کسب سودآوری است.

دولت در زمینه بورس کم‌کاری و تخلف و سوء‌استفاده کرده است
در تازه ترین افشاگری درباره پشت پرده ریزش بازار سرمایه، نایب رئیس اول مجلس گفته است دولت در زمینه بورس کم‌کاری و تخلف  و سوء‌استفاده کرده و این موضوع در همه سطوح بوده است.
امیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص پیش‌بینی وضعیت بورس بیان داشت: وضعیت دارایی شرکت‌های بورسی بدون هیچ‌گونه فعالیتی به شدت رشد کرده است. در حال حاضر ارزش سهام کمتر از ارزش واقعی است و سهام ارزنده است و قدرت رشد دارد.
قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر افت  قیمت سهام به خاطر ترس از بازار، سیاست غلط و سوءاستفاده از بازار توسط شرکت‌های بزرگ است تا بتوانند سهام ارزان‌قیمت بخرند؛ اگر دولت و سازمان بورس به وظایف خود عمل کرده و همت کنند بورس حتما رشد پیدا می‌کند.
نایب رئیس اول مجلس ایران افزود: با کاهش وضعیت بازارهای دیگر از جمله ارز و طلا وضعیت بورس بهتر می‌شود، دولت در زمینه بورس کم‌کاری و تخلف  و سوء‌استفاده کرده و این موضوع در همه سطوح بوده است.

بورس با 40هزار میلیارد تومان رونق می‌گیرد، دولت 8برابرش به جیب زد
محسن عباسی یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های رسمی کشور گفته است: برگشت اعتماد مردم به بورس نیازمند تزریق دست‌کم 30 تا 40هزار میلیارد تومان به بورس است و این رقم کمتر از یک‌هشتم آن چیزی است که دولت از بورس درآمد داشته است. دولت به عنوان بازیگر اصلی بازار سهام از طریق شرکت‌ها و صندوق‌ها و بانک‌هایش به راحتی می‌تواند نقدینگی به این بازار تزریق کرده و بورس را حمایت کند، اما فعلا اقدام عملی انجام نداده و صرفا تماشاچی است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: در زمان حاضر وضعیت بنیادین شرکت‌ها و عملکردشان به‌مراتب بهتر از ابتدای سال است اما ترسی که عملکرد شما بر جان مردم انداخته است، آنها را سراسیمه از این بازار خارج می‌کند و در این بین حقوقی‌ها نیز با شیطنت خود در حال سوءاستفاده از این فضا هستند.
این تحلیلگر بازار سرمایه چندی پیش نیز در تحلیلی پیرامون وضعیت بازار سرمایه نوشته بود: « به نظر من روحانی، بورس را برای راند آخر نگه داشته است. شاید آبان و آذر برای این بازی زود بود و به همین علت بورس پایین نگه داشته شد و علی رغم بهبود وضعیت سود آوری شرکت‌ها و بهبود قیمت جهانی نفت و فلزات  هر بار بورس منفی‌تر شد. ... اصلاح  بنیادین و قیمتی بورس خیلی وقت است تمام شده و ریزش‌های بیشتر صرفا دستکاری بورس است و هیچ عنوان دیگری ندارد.»

دخالت رقبای سیاسی در بورس برای به زمین زدن دولت روحانی
چندی پیش بهمن آرمان یک کارشناس قدیمی بورس گفته بود:
«در سازمان بورس و اوراق بهادار، جریان‌هایی وجود دارد که به علت وابستگی به جناح‌های خاص سیاسی بر تنور سوزاندن درآمد مردم و همچنین ایجاد نارضایتی می‌دمند... آنچه که در حال اتفاق افتادن است یک سناریوی از پیش تعیین شده برای ضربه زدن به دولت است از همه مهمتر آنکه جناح‌های سیاسی مخالف دولت در نهادهای مختلف دارای عوامل نفوذی هستند. این موضوع را شخصاً در ارتباطاتی که با بورس دارم مشاهده می‌کنم.
در زمانی که شاخص بورس رو به افزایش بود در یادداشتی خطاب به آقای حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور نوشته بودم که توطئه‌ای بر علیه دولت در حال شکل‌گیری است. این نوشته بیانگر این واقعیت است که این توطئه در حال حاضر به شکل عملی به مرحله اجرا گذاشته شده است.»

«پیرزن» و «دختر جوان» بازار بورس چه کسانی هستند؟!
وضعیت این روزهای بازار بورس ایران به خانه ای که در آن یک «پیرزن» و یک «دختر جوان» زندگی می کنند، بسیار شبیه است!
«پیرزن» این بازار دولت است که بازار سرمایه کشور را به حال خود رها کرده است و با خود می گوید چند ماه بیشتر از عمر دولت نمانده است و مجلس هم که با ما کاری ندارد، در زمان مناسب از این بازار کسب سود کردیم، این چند ماه را هم به سلامت سپری کنیم و خود را به زحمت نیاندازیم!
«دختر جوان» این بازار مجلس است که نمایندگان اکثریت در آن، به امید پیروزی جریان سیاسی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 با وجود اینکه معتقدند دولت در زمینه بورس کم‌کاری و تخلف و سوء‌استفاده کرده است، اما کاری با دولت ندارند! چرا که ادامه این شرایط را به نفع جریان سیاسی خود در آستانه انتخابات می بینند.
شاید عمر «پیرزن» بازار بورس ایران تا انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 باشد اما «دختر جوان» بازار بورس ایران نباید در این شرایط اقتصادی کشور به ازدواج فکر کند! مالبختگان بورس که مردم و سهامداران خرد حقیقی هستند، «پیرزن» و «دختر جوان» این روزهای بازار بورس را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد؛ آنها نه به «پیرزن» این بازار دوباره اعتماد خواهند کرد و نه در زمین «دختر جوان» این بازار، برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، بازی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پشت پرده بازار بورس انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 سوء استفاده کرده بازار بورس ایران بازار سرمایه دولت روحانی افشاگری ها دختر جوان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا