Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در اجرای قانون الحاق یک ماده، به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط (الحاقات بعدی)، اطلاعیه نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام معلمین حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی؛ مربوط به مشمولین قانون مزبور که به استناد مجوز شماره ۷۱۱۰۴۱ مورخ ۸ اسفند ۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت ۲۵ هزار و پانصد نفر از مشمولین که از سوی ادرارت کل آموزش‌وپرورش استان‌ها جهت گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی به دانشگاه‌ها معرفی‌شده‌اند، اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه؛ اسامی مشمولین قانون، با کسب امتیاز لازم و در سقف ردیف‌های تخصیص‌یافته (موضوع مجوز شماره ۷۱۱۰۴۱ اسفند ۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور) که از سوی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سهمیه خدمتی مورد تأیید قرارگرفته، از طریق مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی ارسال‌شده است. معرفی‌شدگان این مرحله می‌توانند جهت گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی، طبق آیین‌نامه اجرایی بند (۳) قانون مزبور مصوب جلسه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ هیئت محترم وزیران به‌شماره ابلاغی ۷۹۷۹۵/ ت ۵۶۶۱۰ ه مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ اقدام نمایند.

کلیه افراد مشمول استخدام در این مرحله می‌باید قبل از جذب و تبدیل وضعیت، تأییدیه گزینش را کسب نمایند. نحوه انجام مراحل گزینش مطابق قوانین و مقررات مربوط، متعاقباً از طریق دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به افراد مشمول قانون اعلام خواهد شد.

باتوجه به ضوابط عمومی استخدام، اخذ گواهی صحت مزاج (آزمایشات و معاینات بدو استخدام) و عدم سوءپیشنه از مرجع مربوط قبل از پایان پودمان اول آموزشی (حداکثر تا مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)، الزامی می‌باشد.

افراد مشمول قوانین فوق‌الذکر که به دلیل محدودیت در ردیف‌های استخدامی صادره از سوی مراجع قانونی، امکان معرفی آنان برای گذراندن دوره مهارت‌آموزی در این مرحله فراهم نشده، اعلام می‌دارد؛ در ادامه فرایند استخدام افراد مشمول، با رعایت قوانین و مقررات و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیصلاح، برای تبدیل وضعیت آنان و معرفی به دوره یکساله مهارت آموزی، اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087699 برچسب‌ها استخدام معلمان نهضت سواداموزی مربیان پیش‌دبستانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استخدام معلمان نهضت سواداموزی مربیان پیش دبستانی آموزش وپرورش افراد مشمول مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟

علی فرهادی، با بیان اینکه سال گذشته مجوز به کارگیری دوباره بازنشستگان براساس مصوبه سران قوا تعیین شد گفت: در این مصوبه ظرفیت به کارگیری ۷۰ هزار معلم بازنشسته با فعالیت ۲۴ ساعت در هفته در مدارس دولتی دریافت شد.

وی با بیان اینکه از ۷۰ هزار مجوز ظرفیت اخذ شده، تنها ۳۴-۳۵ هزار نفر از آن استقبال کردند افزود: علت این استقبال کم، پایین بودن نرخ حق التدریس‌ها است.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه پرداخت حق التدریس در مدارس دولتی انجام می‌شود ادامه داد: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته است.

وی پیش از این گفته بود: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان تصویب می‌شود چرا که سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه با آن موافق هستند که با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند چرا که نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند تا در صورت نیاز، نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش‌یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند و با تصویب بند خ تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

خ- وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی