Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دانشگاه بدون دخانیات، با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، دکتر منصور رنجبر، مدیر بخش بیماری‌های غیر واگیر و بهداشت روان دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی، دکتر بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات و دیگر اعضای شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در این جلسه ضمن اظهار رضایت از شکل‌گیری گفتمان عمومی «دانشگاه بدون دخانیات»، بر همکاری مشترک دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در تولید محتوا، اجرا، پشتیبانی و تسریع در مسیر نیل به دانشگاه بدون دخانیات تأکید کرد.

وی با تصریح اینکه رویکرد دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در تحقق طرح دانشگاه بدون دخانیات، رویکردی اجتماعی، فرهنگی و سلامت‌محور است، افزود: پس از تصویب و اجرایی کردن طرح دانشگاه بدون دخانیات، با توجه به اثرپذیری دانشگاه‌ها از سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در ارائه الگو و همکاری با سایر دانشگاه‌ها، می‌توان شاهد افزایش دانشگاه‌های بدون دخانیات در کشور بود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در این زمینه باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود، افزود: در این طرح باید از همه قابلیت‌ها و مشارکت همه ارکان دانشگاه اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان استفاده شود. همراهی و همفکری در دانشگاه مسئله‌ای است که باید بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

نیلی احمدآبادی، با تأکید بر افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت دانشگاه‌ها اظهار کرد: یکی از زمینه‌هایی که می‌توان در آن از حضور و همفکری دانشجویان استفاده کرد، همین بحث دانشگاه بدون دخانیات است که باید از توان هم‌اندیشی و کمک دانشجویان بهره لازم را برد. در تمامی سطوح دانشگاه، مشارکت در این زمینه دارای اهمیت است، اما بحث حضور فعال دانشجویان در طرح دانشگاه بدون دخانیات، باید مورد توجه واقع شود و در این خصوص گزارش‌های لازم از میزان تأثیرگذاری و علاقه‌مندی آنان برای مشارکت در این طرح، تهیه شود.

سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، نیز در ادامه این نشست به تشریح جلسات برگزار شده با حوزه پژوهشی دانشگاه، در خصوص حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و اهمیت اجرایی شدن دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پرداخت.

در بخش دیگری از این جلسه حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه، به تبیین مصوبات جلسه پیشین که جهت عملیاتی و اختصاصی‌تر کردن برنامه کارگروه‌های مشاوره و درمان، فرهنگی و اجتماعی، اطلاعی‌رسانی و رسانه و برگزاری جلساتی در راستای همکاری بین دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی، دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات، دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اخذ اولین گواهی دانشگاه بدون دخانیات در کشور بود، پرداخت.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه، در ادامه گزارشی از برنامه عملیاتی پیشنهادی کارگروه‌های فعال در زمینه تحقق دانشگاه بدون دخانیات ارائه داد و گفت: مسابقه انتخاب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه برتر دانشجویان در زمینه دانشگاه بدون دخانیات، حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مرتبط با این موضوع، راه‌اندازی پویش‌های دانشجویی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و برگزاری فعالیت‌های ورزش همگانی از اقدامات کارگروه فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

کد خبر 5124625 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران دخانیات امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون استخدامی دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی ویروس کرونا دانشگاه پیام نور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وام دانشجویی تهران و علوم پزشکی تهران دانشگاه بدون دخانیات دانشگاه تهران دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

شنبه ۱ اردیبهشت تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم

شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو

یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء

دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو

چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر