Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: در شهری زندگی می‌کنیم که ۱۱ منطقه حاشیه نشین دارد و فقر و مشکلات دیگر در این مناطق زمینه ساز بروز اعتیاد است که باید با یک همکاری همه جانبه به حل این مشکلات و پیشگیری از اعتیاد بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح کارزار رسانه‌ای ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری در مناطق حاشیه نشین شهر و پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، اظهار کرد: حساسیت‌های اجتماعی نسبت به اعتیاد از بین رفته و این معضل در جامعه رها شده که موضوعی نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی حساسیت بسیاری نسبت به اعتیاد در جامعه وجود داشت و بعد از آن نیز وارد مباحث چالشی درباره اعتیاد شدیم اما اهمیت پیشگیری را جدی نگرفتیم به همین دلیل آمار اعتیاد به شدت رشد کرد و به موضوعی بغرنج تبدیل شد.

محمدی ادامه داد: اکنون اعتیاد به موضوعی بی تفاوت در جامعه تبدیل شده زیرا پیش از این نسبت به اعتیاد موضع‌گیری اجتماعی می‌شد اما اکنون افراد بسیار بی‌تفاوت از کنار یک فرد معتاد می‌گذرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با بیان اینکه حوزه پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی باید هدف‌گذاری شود، افزود: تمام صاحب نظران معتقدند اگر از پدیده‌های اجتماعی پیشگیری نشود باید با عوارض آن دست و پنجه نرم کنیم بنابراین پیشگیری یک واقعیت است و نباید رها شود زیرا مقدمه‌ای خواهد شد تا بدین وسیله درگیر عوارض و معضلات اجتماعی شویم.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی دوسویه هستند اضافه کرد: پیشگیری از اعتیاد اهمیت فراوانی دارد زیرا زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌هاست همچنین ممکن است بسیاری از آسیب‌ها زمینه ساز اعتیاد شوند بنابراین لازم است پیشگیری از اعتیاد به یک رفتار نهادینه تبدیل شود.

محمدی ادامه داد: در شهری زندگی می‌کنیم که ۱۱ منطقه حاشیه نشین دارد و فقر و مشکلات دیگر در این مناطق زمینه ساز بروز اعتیاد است که باید با یک همکاری همه جانبه به حل این مشکلات و پیشگیری از اعتیاد بپردازیم.

وی افزود: مرکزی برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد در باغ فدک اصفهان دردست احداث است که در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید و با بهره‌برداری از آن می‌توان به پیشگیری از اعتیاد در مناطق حاشیه‌ای شهر امیدوار بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پیشگیری یک باور است و همه دنیا با باور پیشگیری بر معضلات اجتماعی جامعه خود مسلط شده‌اند، گفت: تاکنون حوزه‌های پیشگیری در سایه بوده‌اند اما اکنون تصمیم‌گیران با دغدغه‌مندی و حساسیت ویژه وارد عمل شده‌اند تا از معضلات اجتماعی همچون اعتیاد پیشگیری کنند.

کد خبر 469222

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی حاشيه نشينان آسيب اجتماعي اعتیاد کوروش محمدی شورای شهر اصفهان فقر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیشگیری از اعتیاد زمینه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به تاثیر حضور پلیس در کاهش آمار وقوع جرائم، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان مشخص شده و پایش‌های تصویری افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صادق جعفری در جلسه با فرمانده انتظامی و روسای کلانتری‌های اهواز، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریبا مشخص شده و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود، حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرائم بسیار موثر است و در صورت نیاز و با دریافت مجوزهای لازم، باید ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا شود.

جعفری چگنی گفت: پلیس پیشگیری باید به لینک دوربین‌های سطح شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن موثرتر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس، بیان کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر شود تا حق مالباخته به درستی ایفا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • مراقب نیش ها باشید!
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران