Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، مسکو انتظار تغییر اساسی در سیاست آمریکا در دولت بایدن ندارد، البته واشنگتن در برخی عرصه‌ها، از جمله کنترل تسلیحات، مجبور به دستیابی به توافق با روسیه و چین خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی در خصوص دستاوردهای دیپلماسی این کشور در سال 2020 اعلام کرد که انتصاب‌های صورت گرفته توسط "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا اجازه می‌دهد قضاوت کنیم که خط مشی این کشور در خصوص بازدارندگی روسیه و چین در دولت جدید ایالات متحده همچنان ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به عقیده وی، البته مانورهای بایدن در رابطه با روسیه، ممکن است مودبانه‌تر از قبل باشد، وی یک تیم حرفه‌ای، ولی نه واقع بین را گردآوری کرده است. البته نمی توان تغییرات اساسی در دولت بایدن را انتظار داشت.

دولت بایدن در عرصه‌هایی که به نفع آمریکاست، حاضر به مذاکره با مسکو و پکن خواهد شد

لاوروف یادآور شد که روسیه از دولت بایدن انتظار دارد که پیشنهادهای مشخصی برای تمدید پیمان مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-3) ارائه دهد.

وی گفت: «دولت بایدن در عرصه‌هایی که برای آمریکا فایده دارد و زمینه‌هایی که آنها نمی‌توانند بدون گفتگو با روسیه و چین به نتیجه برسد، حاضر به توافق با مسکو و پکن خواهد شد. مهمترین مسئله، احتمالا اولویت اصلی مربوط به وضعیت کاملاً غیرطبیعی موضوع کنترل تسلیحات است. مواضع ما در این خصوص واضح و اعلام شده و اکنون ما منتظر پیشنهادهای واشنگتن در این رابطه هستیم.»

وزیر خارجه روسیه در  تفسیر توصیه "مارشال بیلینگزلی" نماینده ویژه رئیس جمهوری کنونی آمریکا در امور کنترل تسلیحات به دولت جدید برای عدم امضای بیانیه‌ای درباره غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای، تأکید کرد که خودداری واشنگتن از امضای چنین بیانیه‌ای و ادامه دکترین کاهش آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای گویای بسیاری از واقعیات و اهداف اعلام نشده است.  

وی ادامه داد: «در چنین شرایطی، برای روسیه بسیار مهم است که چه کسی و چه زمان در نهایت امر مواضع ایالات متحده در عرصه سلاح‌های راهبردی تهاجمی، از جمله تسلیحات غیرهسته‌ای را مشخص خواهد کرد.»    

استفاده ابزاری از وضعیت ناوالنی برای منحرف کردن توجه به بحران عمیق در غرب

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پاسخ به سئوالی یادآور شد، تفاسیر سیاستمداران غربی درباره بازگشت "آلکسی ناوالنی" به روسیه، با هدف انحراف افکارعمومی از بحران عمیقی است که در کشورهای آنها وجود دارد و این نخستین بار نیست که مسکو با اتهامات مختلف بدون دلیل از سوی غربی‌ها مواجه شده است.

لاوروف افزود: «ما شاهد بودیم که روز گذشته چگونه اخبار مربوط به بازگشت ناوالنی به روسیه در جهان منتشر شد. بطور واضح می‌توان خوشحالی از تفاسیر کپی برداشته شده در این باره را احساس کرد. خوشحالی از آن جهت که این مسئله به سیاستمداران غربی اجازه داد تا بدین ترتیب، توجه افکار عمومی جهانی را از بحران‌های عمیق موجود در مدل لیبرال توسعه در غرب منحرف کنند.

سوء استفاده آمریکا و متحدانش از اپیدمی کرونا برای اعمال فشار بر دیگر کشورها

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی یادآور شد که کشورهای غربی، به سرکردگی آمریکا سعی کرده‌اند که از وضعیت بوجود آمده در جهان در نتیجه شیوع ویروس کرونا استفاده کنند تا روش‌های اعمال فشار و دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای جهان را افزایش دهند.

وی گفت: «متاسفانه همه جا و همیشه چنین تمایلی برای همبستگی در کار مشترک در شرایط اپیدمی بوجود نمی‌اید. برخی شرکای غربی ما و قبل از همه، ایالات متحده و متحدان نزدیکش، سعی کرده‌اند تا از وضعیت کنونی برای افزایش روش‌های اعمال فشار، تهدید، تعیین ضرب الاجل و اقدامات غیرقانونی، نه تنها برای اجرای محدودیت‌های یکجانبه، بلکه به منظور دخالت در امور داخلی سایر کشورها استفاده کنند. که نمونه بارز آن در همین کشور همسایه ما، بلاروس، رخ داده است.»    

سرگئی لاوروف یادآور شد که روسیه آماده حمایت از پیشنهاد سازمان ملل درباره توقف کلیه تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه است و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین نیز پیشنهاد ایجاد کریدور سبز در عرصه تجارت بین‌المللی فاقد تحریم را داده، هرچند این درخواست‌های معقول همچنان پا در هوا باقی مانده‌اند.   

لاوروف: غرب منشاء اصلی مشکلات و تهدیدات در خاورمیانه استلاوروف: عملیات حفاظت از صلح روسیه در منطقه قره باغ با موفقیت ادامه داردلاوروف: بایدن به سمت تصمیمات جمعی باز نخواهد گشت/ تلاش اروپا برای رهایی از وابستگی به دلار

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جوزف بایدن اخبار روسیه سرگئی لاوروف جوزف بایدن اخبار روسیه سرگئی لاوروف خارجه روسیه روسیه و چین دولت بایدن یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند