Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد سعادتی از استفاده از لچکی‌های ترافیکی به منظور احداث و افزایش سرانه فضای سبز در منطقه 12 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه، ضمن اعلام این خبر گفت: با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه اتفاقی رقم خورد که طی آن نخست بسیاری از اصلاح هندسی‌های سطح منطقه که پیش‌تر به صورت موقت و مینی‌نیوجرسی بود، با جدول‌کشی ثابت شد؛ در مرحله بعد تصمیم گرفتیم برای فضاهای خالی ایجادشده در این لچکی‌های ترافیکی به جای کف‌پوش یا آسفالت یا حتی فلاورباکس، فضای سبز ایجاد کنیم؛ به‌ این ترتیب که 318 متر لوله‌کشی آب خام برای لچکی‌ها انجام شد؛ سپس کاشت فضای سبز در آنها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: از جمله لچکی‌هایی که این اقدام روی آنها صورت گرفته می‌توان به لچکی غزالی تقاطع ابیورد، لچکی شوش شرقی تقاطع شهرزاد، لچکی شهید رضی تقاطع دیالمه، لچکی آجانلو تقاطع گل‌محمدی، لچکی مجاهدین اسلام تقاطع آجانلو، تقاطع سعدی با اکباتان و تقاطع خیابان یزدی با شوش، تقاطع مجاهدین با خیابان بهارستان و تقاطع ناصری با کفایی امانی اشاره کرد. جمع این فضای سبزها به بیش از ۱۴۰۰ متر مربع رسیده و با توجه به بافت فشرده منطقه ۱۲، اگر بخواهیم همین مقدار فضای سبز اضافه کنیم، باید زمینی به مساحت ۳ هزار متر اشغال شود.    وی با اشاره به سه لچکی روبه‌روی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در این لچکی‌ها با توجه به تردد بالای این منطقه، نشاء فصلی و گل فصل می‌کاریم؛ ولی در بقیه لچکی‌ها از گونه‌هایی استفاده می‌کنیم کم‌آب‌بر باشند؛ مثل یاس هلندی و... .   شهردار قلب طهران ضمن تأکید بر این نکته که اگر می‌خواستیم در مرکز شهر، 1400 متر فضای سبز ایجاد کنیم، باید بوستانی بالای دو هزار مترمربع ایجاد می‌کردیم، بیان کرد: حال از فضایی که بنا بود فقط کف‌پوش باشد، برای ایجاد فضای سبز استفاده می‌کنیم که هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ زیست‌محیطی اقدامی مثبت به شمار می‌رود.   وی در پایان گفت: در کنار این اقدامات، جمع‌آوری کارگاه‌های مترو در بخش شمالی میدان شهدا که کارگاه مترو بود و چندین سال آن محدوده را اشغال کرده بود، در دستور کار قرار گرفته و آنجا را به پاتوق محلی تبدیل کرده‌ایم؛ همچنین در حاشیه میدان قیام هم بوستانی ۷۰۰ متر مربعی وجود دارد که پیش از این کارگاه مترو بود و پس از جمع‌آوری، به بوستان حوری تبدیل شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است