Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ هزار خانوار خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی محروم هستند. در این میان چهار هزار خانوار وجود دارد که علمک‌های گاز تا در منازلشان رسیده اما بنا به دلایل مختلفی از جمله فقر مالی، قرار گرفتن در محدوده‌های خارج از طرح هادی یا نداشتن کد آبادی تاکنون نتوانسته‌اند از این نعمت برخوردار شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، در استان خراسان شمالی براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تعداد 10 هزار خانوار ساکن به دلایل مختلفی از نعمت گاز طبیعی محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکونت در روستاهای زیر 20 خانوارجمعیت، نداشتن کد آبادی برخی روستاها، سکونت درمحلات عشایری، خارج بودن برخی از ساختمان های روستایی از محدوده طرح هادی بخشی از دلایلی است که این خانوارها نتوانسته اند منازلشان را گازکشی کنند.

این در حالی است که علمک گاز در درب منزل چهار هزار از این خانوارها رسیده اما این افراد به دلیل مشکل مالی نتواسته اند لوله کشی داخل منازل را انجام دهند و از نعمت گاز محروم شده اند.

 در سفر سردار محمد، فرمانده قرارگاه خاتم به استان خراسان شمالی در آذرماه جاری این موضوع مطرح شد و مقرر شد کار گازکشی به منازل دو هزار خانوار از این تعداد به عنوان هدیده ای از سوی این قرارگاه انجام شود.

 

2500 خانوار مددجو کمیته امداد استان گاز ندارند

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکهدو هزار و 596 خانوار از مددجویان کمیته امداد استان فاقد گاز هستند، گفت: از این تعداد 66 خانوار در شهر و دوهزار و 530 خانوار در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه علمک گاز تا درب منازل این گروه رفته است اما به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند لوله کشی را در داخل منزل داشته باشند، ادامه داد: با پیگیری های کمیته امداد برای رفع مشکل این خانوارها، محقق شد که 50 درصد هزینه ها را استانداری پرداخت کند، که به دنبال آن با سفر قرارگاه خاتم به استان خراسان شمالی سهمی را این مجموعه عهده دار شد و مصوب شده است که تا پایان سال تمامی این خانواده ها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

 

آغاز لوله کشی منازل مددجویان کمیته امداد استان

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی سرانه مورد نیاز برای تکمیل روند گاز کشی هر منزل را مبلغ 6 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اشتراک مددجویان کمیته از طریق شرکت گاز به صورت رایگان است، علاوه بر این طی پیگیری های صورت گرفته مقرر شد که  سازمان نظام مهندسی نیز موضوع تاییدیه گازکشی منازل را رایگان انجام دهد و این مجموعه را در اولویت قرار دهد.

الهی راد با اشاره به اینکه این عملیات بعد از سفر قرارگاه خاتم به استان آغاز شده است، گفت: بخشی از اعتبار تامین شده که کار در حال انجام است و مابقی نیز تامین خواهد شد.

 

815 اشتراک رایگان گاز در خراسان شمالی

حسن افتخاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون درمجموع خراسان شمالی تعداد 815 اشتراک، شامل 28 مورد حسینیه و مسجد و 790 خانوار از اشتراک رایگان شرکت گاز برخوردار شده اند.

حسن افتخاری، معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار داشت: مطابق مصوبه و آیین نامه ای که در شرکت ملی گاز موجود است، برای گروهی از خانواده ها، همچون مددجویان کمیته امداد، مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا و ایثارگران و حسینیه و مساجد شهری و روستایی اشتراک گاز رایگان است.

وی با اشاره به اینکه هزینه کرد شرکت گاز برای اشتراک مساجد و حسینیه ها باتوجه به میزان مساحت، متفاوت است، گفت: برای یک منزل معمولی که کنتور معمولی در نظر گرفته می شود، هزینه اشتراک 212 تومان است که از خانوارهای گروه هدف دریافت نمی شود.

افتخاری اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون درمجموع استان خراسان شمالی تعداد 815 اشتراک، شامل 28 مورد حسینیه و مسجد و 790 خانوار از اشتراک رایگان شرکت گاز برخوردار شده اند، 70 درصد از این گروه را مددجویان کمیته امداد، 25 درصد مددجویان بهزیستی و پنج درصد را ایثارگران تشکیل داده اند.

 

مهلت دوماهه برای تعیین تکلیف لوله کشی گاز داخل منازل

وی با اشاره به اینکه براساس قانون خانوارهایی که علمک گاز تا درب منازلشان رفته است، مشترک محسوب می شوند، گفت: مهلت دوماهه ای برای تکمیل روند لوله کشی منازلشان این خانوارها در نظر گرفته شد که در غیراینصورت سوخت مایع به آنها تعلق نخواهد گرفت، اما در حال حاضر این مهلت تمدید شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه لیست خانواده های فاقد لوله کشی گاز به فرمانداری، استانداری و شرکت پخش اعلام شده است، گفت: در بررسی های بعمل آمده تمامی خانواده هایی که لوله کشی گازانجام نداده اند، به دلیل  بضاعت مالی نبوده اند، بلکه گروهی از آنها، افرادی هستند که منازلشان در سکونت گاه فصلی قرار دارد.

افتخاری گفت: بعد از انجام لوله کشی داخلی منازل و تاییده توسط نظام مهندسی اشتراک گاز برای آنها مقرر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متولی پایش آماری خانواده های فاقد گاز استان شرکت گاز نیست، گفت: شرکت گاز مطابق قانون، برای روستاهای بالای 20 خانوار که براساس سرشماری سال 95 اعلام شده باید گازرسانی انجام شود در حال اقدام است.


چهار هزار ظرفیت خالی برای اشتراک گاز در سطح روستاهای استان

این مقام مسئول اظهار داشت: براساس آخرین پایش در 739 روستای استان، چهار هزار ظرفیت خالی برای اشتراک پذیری وجود دارد که علمک گاز تا درب منازل رفته ولی برای اشتراک پذیری اقدام نشده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار به دست آمده از شهریور ماه تاکنون از چهار هزار خانوار، یک هزار و 500 خانوار لوله کشی انجام شده است و اشتراک را دریافت کرده اند.

افتخاری یادآور شد: براساس قانون وزارت نفت، اگر خانواده ای در منطقه ای سکونت داشته باشد که در آن منطقه گازرسانی انجام شده باشد، به این خانواده ها سوخت مایع تعلق نمی گیرد، اما در جلسات داخلی استان مصوب شد که برای این خانواده ها سوخت مایع در نظر گرفته شود.

 

اختصاص 440 لیتر سوخت مایع به خانواده های فاقد گاز در استان

مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه به طور متوسط در فصل سرما ماهانه 440 لیتر سوخت به خانواده های فاقد لوله کشی گاز تعلق می گیرد، گفت:  مقدار سوخت تخصیصی به خانوارها از ابتدای فصل سرما ۸۸۰ لیتر و برای مناطق صعب العبور یک هزار و 300 لیتر است.

وی تعداد کل خانوارهای فاقد گاز طبیعی مورد تایید شرکت گاز را چهار هزار و 140 خانوار اعلام کرد و افزود: این خانوارها علمک گاز تا درب منازلشان رفته است و به دلایل مختلفی مراحل گازکشی را تکمیل نکرده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: سهمیه خانوارهای عشایری جداگانه تخصیص داده شد، که در حال حاضر ماهیانه به مقدار ۱۲۵ لیتر سوخت به این خانواده ها تعلق می گیرد، که بصورت تجمعی از طریق شرکت های تعاونی زیرمجموعه سازمان عشایری تامین و‌ توزیع می شود.

شکوری خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه کمبود و یا نارضایتی در رابطه با نیاز سوخت نفت سفید خانوارها بابت گرمایش منازل به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گزارش نشده است و ذخیره سازی کافی در انبارها و  شعب روستایی انجام شده است .

 

انشعاب گاز برای مددجویان بهزیستی رایگان است

اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 144 خانوار از مددجویان بهزیستی استان جزو خانوارهایی هستند که علمک گاز تا درب منازلشان رفته اما لوله کشی گاز ندارند.

وی با اشاره به اینکه مکاتبات با استانداری انجام شده و پیگیری در حال انجام است، گفت: طبق برنامه ریزی اداره گاز، امتیاز و انشعاب برای این گروه رایگان است، ولی لوله کشی داخل منزل در حوزه مسئولیت های شرکت گاز نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد استان خراسان شمالی کمیته امداد استان مددجویان بهزیستی خانواده های فاقد خانواده ها قرارگاه خاتم لوله کشی گاز برای اشتراک هزار خانوار علمک گاز علمک گاز نعمت گاز سوخت مایع انجام شده درب منازل چهار هزار شرکت گاز شرکت ملی فاقد گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند