Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیفا نظر قطعی خود درباره جام جهانی باشگاه ها را اعلام کرد و درخواست پرسپولیس برای شرکت در این مسابقات با پاسخ منفی مواجه شده است. به گزارش تابناک ورزشی، به دنبال کناره‌گیری تیم اوکلند سیتی نیوزلند از مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها، فیفا تصمیمات جدید خود را درباره شرایط برگزاری این مسابقات اعلام کرد.

بر این اساس، استادیوم خلیفه که پیش از این قرار بود میزبان دیدارهای دوم و پنجم جام باشد، از لیست ورزشگاه‌های میزبان این دوره از رقابت‌ها خارج شد و فقط دو استادیوم اجوکیشن سیتی و احمد بن علی (الریان) از این دیدارها میزبانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی فیفا به صورت رسمی اعلام کرد که با توجه به کناره‌گیری اوکلند سیتی از این رقابت‌ها، الدحیل از مرحله دوم مسابقات کار خود را آغاز خواهد کرد.

قرعه‌کشی این رقابت‌ها روز سه‌شنبه از ساعت 18:30 به وقت تهران در زوریخ انجام خواهد شد.

الدحیل قطر (نماینده کشور میزبان)، بایرن مونیخ آلمان (قهرمان اروپا)، الاهلی مصر (قهرمان آفریقا)، اولسان هیوندای کره جنوبی (قهرمان آسیا) و تیگرس مکزیک (قهرمان کونکاکاف) تیم‌های راه یافته به این دوره از مسابقات هستند. نماینده آمریکای جنوبی نیز پس از فینال کوپا لیبرتادورس در روز شنبه 23 ژانویه (4 بهمن) مشخص خواهد شد.

جام جهانی باشگاه‌ها 2020 قرار بود از از اول تا یازدهم فوریه 2021 (13 تا 23 بهمن) به میزبانی قطر با سه استادیوم جام جهانی 2022 برگزار شود، به این ترتیب مسابقات از پنجشنبه، چهارم فوریه 2021 (16 بهمن) آغاز خواهد شد.

پیش از این هواداران پرسپولیس پویشی به راه انداخته بودند که این تیم به عنوان نایب قهرمان آسیا جایگزین اوکلند سیتی در جام جهانی باشگاه‌ها شود، اما فیفا با اعلام رسمی این خبر، شائبه حضور پرسپولیس در این رقابت‌ها را از بین برد.

تقویم و برنامه بازی‌های جام جهانی باشگاه‌ها 2020:

*پنجشنبه، چهارم فوریه 2021 (16 بهمن)

ساعت 17 به وقت دوحه (17:30 به وقت تهران)
استادیوم احمد بن علی
بازی دوم طبق قرعه کشی

ساعت 20:30 به وقت دوحه (21 به وقت تهران)
ورزشگاه اجوکیشن سیتی
بازی سوم طبق قرعه کشی

*یکشنبه، هفتم فوریه (19 بهمن)

ساعت 18 به وقت دوحه (18:30 به وقت تهران)
ورزشگاه احمد بن‌علی
بازنده بازی دوم - بازنده بازی سوم (بازی پنجم و ششمی جام)

ساعت 21 به وقت دوحه (ساعت 21:30 به وقت تهران)
استادیوم اجوکیشن سیتی
قهرمان لیبرتادورس - برنده بازی دوم یا سوم (طبق قرعه کشی)

*دوشنبه، هشتم فوریه 2021 (20 بهمن)

ساعت 21 به وقت دوحه (21:30 به وقت تهران)
ورزشگاه احمد بن علی (الریان)
بایرن مونیخ - برنده بازی دوم یا سوم (طبق قرعه کشی)

*پنجشنبه، یازدهم فوریه (23 بهمن)

ساعت 18 به وقت دوحه (18:30 به وقت تهران)
استادیوم اجوکیشن سیتی
بازنده دیدار پنجم و ششم  (دیدار رده بندی)

ساعت 21 به وقت دوحه (21:30 به وقت تهران)
ورزشگاه اجوکیشن سیتی
برنده دیدار پنجم و ششم (دیدار فینال)

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین اوکلند جام جهانی باشگاه ها تابناک ورزشی آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین وقت تهران ورزشگاه جام جهانی باشگاه ها اجوکیشن سیتی طبق قرعه کشی وقت دوحه بازی دوم رقابت ها فوریه 2021 احمد بن ساعت 21

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۸۴۷ میلیون یورو رسیده است.

مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۷۸۰ میلیون یورو کالا بین دو طرف مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۴ میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۹ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال نیز ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۷۰۳ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دوماهه نخست سال قبل ۶۴۱ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴

بر اساس این گزارش تجارت ایران و اروپا در دومین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه ۳۰ درصدی داشته و از ۳۵۸ میلیون یورو در فوریه سال ۲۰۲۳ به ۴۶۸ میلیون یورو در فوریه ۲۰۲۴ رسیده است.

صادرات اروپا به ایران در فوریه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۲ درصدی مواجه شده و به ۳۹۲ میلیون یورو رسیده است. صادرات اروپا به ایران در فوریه سال قبل ۲۹۷ میلیون یورو گزارش شده بود.

صادرات آلمان به ایران در فوریه امسال ۴۶ درصد رشد کرده و به ۱۴۱ میلیون یورو بالغ شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با ۳۷ درصد رشد به ۳۳ میلیون یورو و صادرات ایتالیا با کاهش ۶ درصدی به ۴۲ میلیون یورو رسیده است.

صادرات رومانی به ایران ۲۲ برابر شد

اما صادرات رومانی به ایران در فوریه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ برابر شده و از ۲.۵ میلیون یورو در فوریه سال قبل به ۵۷ میلیون یورو در فوریه امسال افزایش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۶ میلیون یورو رسیده است. این رقم برای فوریه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۶۱ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

واردات آلمان از ایران در فوریه امسال تغییر محسوسی نداشته و در سطح ۱۹ میلیون دلار باقی مانده است. اما واردات اسپانیا از ایران با رشد ۶۶ درصدی مواجه شده و به ۹.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات ایتالیا از ایران نیز ۹۶ درصد رشد کرده و به ۲۶.۱ میلیون یورو افزایش یافته است. ایتالیا در فوریه سال قبل ۱۳.۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • انسیه خزعلی حکم رئیس دانشگاه تهران را نپذیرفت
  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد