Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در بیانیه امروز (دوشنبه) شورای عالی قضایی عراق آمده است: «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد را به حضور پذیرفت.
در این بیانیه آمده است: زیدان با سفیر آمریکا درباره موضوع تحویل افراد متهم مورد پیگرد دستگاه قضایی عراق که در خاک آمریکا هستند، بحث و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شایان ذکر است، شورای عالی دستگاه قضایی عراق اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی ویژه دادگاه تحقیق «الرصافه» مسئول رسیدگی به جنایت ترور فرماندهان شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و یارانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد، پس از بررسی سخنان خانواده المهندس و پایان تحقیقات اولیه، حکم جلب ترامپ را صادر کرد.
این شورا تاکید کرد که طبق احکام ماده ۴۰۶ قانون کیفری عراق، تحقیقات درباره دیگر عاملان جنایت ترور فرماندهان شهید سلیمانی، المهندس و همرزمانش ادامه خواهد داشت.
کارشناسان حقوقی و حقوقدانان عراقی پیشتر در گفت وگو با ایرنا تاکید کردند ماده ۴۰۶ قانون مجازاتهای عراق، برای قتل عمد همراه با اصرار، مجازات اعدام تعیین کرده است.
شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.
این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور،  مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

برچسب‌ها جهان و سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا ابومهدی المهندس بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهان و سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا ابومهدی المهندس جهان و سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا ابومهدی المهندس بغداد اخبار کنکور قضایی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه

رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر و رئیس جمهور مصر درباره آتش‌بس غزه تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگوی تلفنی کرد.

طبق گزارش رأی الیوم، امیر قطر و جو بایدن درباره تلاش‌های ۲ کشور برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس فوری در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

السیسی و بایدن نیز درباره آخرین تحولات مذاکرات کنونی و تلاش‌های مصر برای رسیدن به یک آتش‌بس در نوار غزه و معامله تبادل اسرا رایزنی کردند.

السیسی و بایدن بر خطر عملیات نظامی در شهر رفح و تأثیر آن بر بحران فاجعه بار انسانی در نوار غزه و امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

السیسی بر لزوم ورود کافی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.

۲ طرف بر لزوم تلاش برای ممانعت از گسترش دایره جنگ و اهمیت راه حل ۲ دولت به عنوان تنها راه برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

در این تماس تلفنی درباره شراکت استراتژیک بین مصر و آمریکا و ادامه فعالیت مشترک برای تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو شد.

به رغم هشدارهای بین‌المللی نسبت به پیامدهای فاجعه بار حمله به رفح به خاطر وجود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا، رژیم صهیونیستی همچنان بر حمله به رفح پافشاری می‌کند. مصر نگران این است که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی منجر به ورود آوارگان فلسطینی به خاک این کشور شود.

از چند ماه پیش مصر، قطر و آمریکا رهبری مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را بر عهده دارند اما به دلیل مخالفت تل‌آویو با خواسته حماس برای پایان جنگ و خارج کردن نیروهای خود از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه نتیجه نداشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه