Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تهیه دانشنامه جامع و کامل دفاع مقدس استان در جلوگیری از تحریف دفاع مقدس بسیار اثرگذار است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست تخصصی دانشنامه دفاع مقدس استان با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان اظهار داشت: ارائه یک مدل کارآمد و راهگشا به نام فرهنگ دفاع مقدس برای تمامی مقاطع و شرایط باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر انتقال مطلوب این فرهنگ به نسل جوان باید نسبت به جهانی‌سازی آن هم توجه ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس در واقع مدلی برای جهان به منظور مدیریت در شرایط بحران است که مقام معظم رهبری، نقش محوری و اثرگذار مردم و همچنین معنویت از عوامل تاثیرگذار در این مدل به شمار می‌روند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: با گذشت 40 سال از مقطع ارزشمند دفاع مقدس همه به این باور رسیده‌اند که این دوران علاوه بر اینکه مقطعی گرانبها برای کشور به حساب می‌آید یک سرمایه بزرگ و با ارزش هم به همراه داشت که بسیاری از پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها هم برگرفته از این سرمایه ارزشمند است.

کریمی بیان کرد: خودباوری و توانمندی ملت ایران در تمامی عرصه‌ها از دستاوردهای دفاع مقدس است که عامل موفقیت ملت در شرایط مختلف بوده است، از این رو پرداختن به مؤلفه خودباوری در دفاع مقدس بیش از پیش باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: دلیل تاکید بر تقویت فرهنگ دفاع مقدس وجود مولفه‌های اثرگذار در این مقطع بوده که در تمامی شرایط راهگشا هستند، بنابراین باید این فرهنگ علاوه بر جاری بودن در سطح کشور به نسل جوان هم به شکل شایسته منتقل شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی خوشبختانه در فعالیت‌های مرتبط با دفاع مقدس پیشرو بوده است و در بین مردم و همین طور مجموعه استان وحدت خوبی برای تقویت و ترویج این فرهنگ وجود دارد که این وحدت به برکت وجود شهدای والامقام و مردم شهیدپرور در این استان است.

چله عزت|ماجرای قساوت رفتار بعثی‌‌ها با پیکر شهدا دفاع مقدس اقدامات گسترده‌ای در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی انجام شد بیش از 523 پرونده علمی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی جمع‌آوری شد

کریمی افزود: اگرچه فعالیت‌های موثر و کارآمد بسیاری در این سال‌ها انجام شده اما هیچ گاه نباید از نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان در این حوزه غافل شد.

وی تصریح کرد: تحریف دفاع مقدس از جمله این نقشه‌های شوم است که بارها هم مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و باید همواره در این زمینه هوشیار باشیم چراکه دشمن از هر ترفند و ابزاری برای دستیابی به این هدف شوم استفاده می‌کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر تحریف دفاع مقدس امروز دشمنان علاوه بر تحریف وقایع به دنبال تحریف افق‌های امیدبخش انقلاب اسلامی هستند و شور و نشاط جوانان در این راستا را نشانه گرفته‌اند و به منظور رسیدن به اهداف شوم خود در همه ابعاد بحث تحریف را در دستور کار قرار داده‌اند.

کریمی ادامه داد: از این رو تلاش برای جلوگیری از تحریف باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و به منظور این مهم تهیه دانشنامه جامع و کامل دفاع مقدس استان بسیار اثرگذار است، البته علاوه بر این موضوع به کمک این دانشنامه نهضت تبیین در این مقطع هم قابل اجراست که همه باید در این امر مشارکت داشته باشند.

وی عنوان کرد: از آنجا که تهیه این دانشنامه تنها یک بار اتفاق می‌افتد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید تمام ظرفیت‌ها و توان موجود در استان را به کار بگیریم و همانند برگزاری کنگره شهدای استان و سایر رویدادها باید تمامی مجموعه‌ها در این مسیر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی دانشنامه دفاع مقدس استان تهیه دانشنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد