Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: نباید همه مشکلات را به گردن تحریم انداخت؛ اگر یک ترامپ در امریکا داریم، ۹۹ ترامپ در داخل کشور داریم و ما از کارفرمایان داخلی استدعا داریم که ما را تحریم نکنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید محمدپور، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشستی خبری اظهار داشت: امروز 820 شرکت حقوقی زیرمجموعه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران فعالیت می کنند که از این تعداد 182 شرکت، دانش بنیان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش بینی ما این است که تا سال آینده، 100 شرکت دیگر نیز به جمع شرکت های دانش بنیان انجمن اضافه کنیم.

محمدپور با بیان اینکه "بیش از 5 میلیارد یورو ظرفیت ساخت تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور به صورت سالانه داریم"، گفت: این ظرفیت، ظرفیتی بالقوه است که برای استفاده از تمام آن، باید چالش های پیش روی تولید در کشور رفع شود.

وی ادامه داد: هم اکنون 40 درصد ظرفیت سازندگان تجهیزات صنعت نفت خالی است و برخی کارفرمایان، با وجود توان تولید بسیاری از تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور، هنوز اقدام به واردات و خرید خارجی تجهیزات مشابه سال داخل می کنند.

محمدپور با بیان اینکه "تجهیزات صنعت نفت تولید شرکت های ایرانی با کیفیت اروپایی اما با قیمت چینی عرضه می شود"، گفت: امروز 85 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را می توانیم در داخل کشور بسازیم و این توانمندی موجب شده در این قبیل کالاها و تجهیزات صنعت نفت، هیچ کشوری نتواند ایران را تحریم کند.

وی افزود: نباید همه مشکلات را به گردن تحریم انداخت، ما مشکلات بسیاری از نوع نگاه به بخش خصوصی و تولیدکننده در داخل کشور داریم؛ بسیاری از مشکلات می تواند با توجه به ضرورت های اصلاح روند، به سادگی حل شود اما اگر یک ترامپ در امریکا داریم، 99 ترامپ در داخل کشور داریم و ما از کارفرمایان داخلی استدعا داریم که ما را تحریم نکنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: ما هیچ حمایتی از کارفرمایان و بدنه دولت نمی خواهیم، تنها انتظار ما این است که همانطور که با یک شرکت خارجی رفتار می کنید با ما هم مثل شرکت خارجی رفتار کنید.

محمدپور با بیان اینکه "بسیاری از تجهیزات صنعت نفت تولید داخل در سطح خاورمیانه منحصر به فرد است"، گفت: ما در صورت رفع مشکلات، می توانیم صادرات گسترده ای به کشورهای اطراف ایران داشته باشیم اما دیپلماسی ایران بیشتر معطوف مسائل سیاسی است و ما رایزن های اقتصادی در کشورهای هدف نداریم.

وی ادامه داد: در حالی که تمامیت ارضی سوریه با کمک ایران حفظ شده، امروز ترکیه 7.5 برابر ایران به سوریه صادرات دارد و این مسئله از نبود نگاه اقتصادی در دیپلماسی کشور نشأت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت نفت صنعت نفت انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت داخل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران

کنستانتینیو چیونگا در دیدار با مسئولان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به تراکتورهای۴۷ و ۷۵ اسب بخار تولیدی تراکتورسازی اشاره کرد و افزود: تراکتور‌های ایرانی از لحاظ کمی و کیفی فراتر از تولیدات بسیاری از کشور‌ها پیشرو در این صنعت است.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصر به فرد دانست و گفت: تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه استفاده می‌شود که بسیار راضی کننده است.

وی روابط کنونی ایران و زیمبابوه را مطلوب دانست و اظهار کرد: این روابط باید در زمینه‌های اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد.

کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور کشورمان نیز مذاکراتی داشته است. پیش از این تراکتورسازی ایران آمادگی ایجاد خط مونتاژ در زیمبابوه را اعلام کرده بود.

 تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است و در زمان حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا