Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، دومین نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای مراکز استان و واحدهای مستقل دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی و با حضور دکتر محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

جهان‌بین در ابتدای این نشست با تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت شآن و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س)، به تبیین مؤلفه‌های کلیدی و مدل کاری معاونت فرهنگی و دانشجویی پرداخت و گفت: مدل این معاونت، «مدیریت فرهنگی با تحقق، تثبیت و ارتقای مؤلفه‌های کلیدی از طریق اهداف اثرگذار به صورت برنامه‌ریزی یکپارچه توزیع شده» است و در این مدل ۵ قطب اثرگذار از جمله تشکل‌ها، بسیج، کانون‌ها، اساتید و خانواده تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی باید اولویت‌های خود را براساس اهداف اثرگذار انتخاب کنند. به عنوان نمونه؛ برای رفع سه معضل اجتماعی اعتیاد، بیکاری و طلاق، ایجاد اشتغال اولویت است، چرا که اشتغال منجر به رفع بیکاری شده و جوانی که مشغول کار باشد، کمتر به سمت اعتیاد سوق پیدا کرده و بخش اعظمی از طلاق‌هایی که به دلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی صورت می‌گیرد، رفع خواهد شد. بنابراین با این الگو، اهداف اثرگذار باید اولویت فعالیت‌های فرهنگی باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هدف نهایی انقلاب اسلامی، تحقق تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی را می‌توان در ۵ مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی خلاصه کرد. به این ترتیب، انقلاب اسلامی منجر به خلع ید از نظام طاغوت و بسط ید برای ولی الهی شده و نظام اسلامی نیز هندسه کلی دولت اسلامی را مشخص می‌کند. دولت اسلامی هم با ایجاد ساختارها، نرم‌افزارها و کارگزارهای اسلامی، شرایط ایجاد جامعه اسلامی را مهیا می‌کند تا در نهایت با تکثیر الگوی اسلامی از طریق جامعه اسلامی، تمدن نوین اسلامی محقق شود.

جهان‌بین ادامه داد: وظیفه مدیران فرهنگی، توجه ویژه به موضوعات اعتقادی قائل به آموختگی دین و سیاست، توجه به عقلانیت، افزایش اعتماد به نفس جوانان، ایجاد بینش تمدنی، نگاه بلند و آرمانی و چارچوب‌بندی است و باید این اهداف را در قالب، محتوا و قطب از طریق اساتید، تشکل‌ها و خانواده تقویت کنیم.

در ادامه این نشست، دکتر سیدکاظم یکانی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن جمع بندی کارگروه اداره کل فرهنگی و اجتماعی، گزارشی از روند برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و دیگر موضوعات مربوط به این اداره کل را ارائه کرد.

روزبهانی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی هم در ادامه برنامه‌های نوبت صبح این نشست، گزارشی از وضعیت تشکل‌های فعال و غیرفعال دانشجویی و اساتید ارائه کرد و گفت: سامانه جمع‌آوری و دستیابی به اطلاعات تشکل‌های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده و تاکنون اطلاعات ۱۳۹ تشکل دانشجویی و ۶۱ تشکل استادی در سامانه بارگذاری شده و انتظار داریم استان‌ها هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات این تشکل‌ها اقدام کنند.

کد خبر 5124644 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: فرزاد جهان بین دانشگاه آزاد اسلامی برنامه فرهنگی امتحانات پایان ترم دانشگاه تهران دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آزمون استخدامی مرکز سنجش آموزش پزشکی آموزش مجازی سازمان سنجش ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه پیام نور وام دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی و دانشجویی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند

نورمحمد علیپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد درباره روز و مقام معلم افزود: روز معلم یکی از روز های بسیار مهم در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

علیپور افزود: معلمین از جمله اقشار پرتلاش، زحمت کش و وفادار به نظام اسلامی هستند که تقدیر و تجلیل از آنها نباید مختص هفته معلم باشد. جوانان و دانشجویان به‌ عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند. آموزگاران باید در عمل، کردار و گفتار الگوی دانش آموزان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اولین معلم خدا است. معلمی از این جهت مهم و حائز اهمیت است که شغل انبیاء و خدای تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به آیه «وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلۡأَسۡمَآءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمۡ عَلَی ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةِ فَقَالَ أَنۢبِـُٔونِی بِأَسۡمَآءِ هَـٰٓؤُلَآءِ إِن کُنتُمۡ صَٰدِقِینَ» (بقره/ ۳۱) گفت: پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و بر آدم ابوالبشر منت نهاده است. انسان نیاز به رشد و تکامل دارد و این وظیفه برعهده معلمین است. چرا که معلمین انسان‌های پاک، برجسته، سالم و متدین به مسائل دینی هستند.

خبرنگار: آسیه طاهرمنش

انتهای خبر/

کد خبر: 1229071 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد