Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «طلحه علی خان» روز دوشنبه طی گفت وگو با خبرگزاری رسمی دولت پاکستان (APP) در اسلام‌آباد افزود: ایران نقش فعالی در ارتقای مناسبات فرهنگی با پاکستان دارد و ما درصدد سرمایه گذاری‌های مشترک در این بخش هستیم.

وی افزود: موسسه ملی میراث سنتی و مردمی پاکستان با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد برنامه‌های متنوعی را برای ترویج فرهنگ دو کشور، آداب و رسوم و تمدن در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول فرهنگی پاکستان اظهار داشت: روابط ایران و پاکستان متعلق به قرن هاست و این تعاملات در مشترکات قوی میراث اسلامی، تاریخی، مذهبی، زبان و فرهنگی به یکدیگر پیوند خورده است.

وی گفت: ایران و پاکستان به زودی طرح‌هایی را برای اتقای ارزش‌های فرهنگی و تمدنی دو کشور همسایه به اجرا خواهند گذاشت که می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای توسعه روابط در دیگر زمینه‌ها را فراهم سازد.

تاکید رایزن فرهنگی ایران بر تحکیم همکاری‌های فرهنگی و هنری با پاکستان

در دیدار اخیر رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با مدیرکل اداره میراث ملی و باستانی موسوم به (لوک ورثه) پاکستان، راه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی دو جانبه بررسی شد.

«احسان خزاعی» طی گفت وگو با طلحه علی ضمن قدردانی از همکاری‌های قبلی این مجموعه با رایزنی فرهنگی کشورمان در زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره‌های فرهنگی ایران در پاکستان گفت: زمینه‌های همکاری فراوانی در بخش فرهنگی بین ایران و پاکستان وجود دارد که امیدوار هستیم با همکاری موزه ملی پاکستان بتوانیم آن‌ها را تداوم داده و محقق سازیم.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی رایزنی فرهنگی، ایجاد ارتباط بین مراکز فرهنگی دو کشور، به ویژه در بخش دولتی است که بر اساس اسناد و قراردادها فعالیت می‌کنند.

رایزن فرهنگی سفارت ایران با اشاره به قدمت فعالیت‌های فرهنگی رایزنی در اسلام‌آباد گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه این موزه، ما علاقه مند هستیم تا برنامه‌های مشترکی به صورت مشارکتی برگزار گردد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دو موزه ملی ایران و پاکستان و برگزاری هفته صنایع دستی ایران در موزه ملی پاکستان (لوک ورثه) از جمله پیشنهادات رایزن فرهنگی ایران در این دیدار بود.

مقام پاکستانی با استقبال از پیشنهادات ارائه شده گفت: در این روزها می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری به صورت مشترک بین ایران و پاکستان به ویژه در زمینه صنایع دستی را در زمان مناسب برگزار کرد.

وی همچنین با اعلام آمادگی موزه برای برگزاری نمایشگاه‌ لباس‌های سنتی و همچنین جشنواره غذاهای هر دو کشور ایران و پاکستان، تاکید کرد برگزاری مشترک این گونه برنامه‌ها می‌تواند پیام آور صلح و همبستگی میان دو ملت باشد. 

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران پاکستان میراث فرهنگی اسلام آباد موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پاکستان میراث فرهنگی اسلام آباد موزه اخبار کنکور ایران و پاکستان اسلام آباد رایزن فرهنگی برنامه ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد