Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور کره جنوبی مدعی است که ترامپ در مذاکره با کره شمالی دستاورد‌هایی داشت که دولت آتی واشنگتن نباید آن‌ها را نادیده بگیرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی می‌گوید «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا باید راه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور را مبنی بر مذاکره با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مون که پیشنهاد میانجیگری بین واشنگتن-پیونگ یانگ را مطرح کرده، می‌گوید در اولین فرصت تلاش خواهد کرد تا کره شمالی را به اولویت سیاست خارجی بایدن تبدیل و وی را به پیروی از توافق اولیه‌ای که در نشست سنگاپور میان ترامپ و کیم حاصل شد؛ ترغیب کند.

مون در این باره گفت: تحلیف دولت بایدن نقطه تحولی برای آغاز دوباره مذاکرات آمریکا-کره شمالی و همچنین کره جنوبی-کره شمالی آن هم با پشتوانه دستاورد‌های دولت ترامپ خواهد بود. چنانچه به بیانیه نشست سنگاپور استناد و اقدامات ملموسی اتخاذ کنیم، سرعت مذاکره افزایش خواهد یافت.

اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در حالی ایراد شد که دیدار‌های دوجانبه ترامپ و کیم به رغم شکستن یخ رابطه، عملاً دستاورد ملموسی نداشت و در نهایت، واشنگتن به عدم جدیت در پیشبرد مذاکره متهم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مون جائه این کره شمالی بایدن سیاست خارجی رئیس جمهور کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند