Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار کیاست سپهری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال هشت هزار و ۲۰۰ راس دام قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده که ارزش ریالی این کشفیات افزون بر ۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۱۳۴  میلیارد ریال انواع کالا و اقلام قاچاق به ویژه خوراکی و دارویی کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپهری یادآور شد: سال گذشته ۶۶ مورد احشام قاچاق عراقی به تعداد ۱۳ هزار راس دام به مقصد مرزهای استان ایلام شناسایی شد اما امسال این رقم به ۱۱ مورد قاچاق و تعداد افزون بر پنج هزار و ۲۰ راس دام کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: عمده قاچاق احشام و کالا از طرف ایران به سمت خاک عراق صورت می گیرد و مرزبانان استان ایلام در پایانه مرزی مهران و تمامی نوار مرزی استان، مرزها را برای جلوگیری از هرگونه تبادلات قاچاق کالا و دام رصد و کنترل می کنند.

وی با بیان اینکه مرزبانان طرف عراقی اهتمام چندانی برای مبارزه با قاچاق کالا و دام در مقایسه با مرزبانان استان ایلام ندارند، گفت: اما با این وجود تعامل و همکاری نزدیکی بین مرزبانان ۲ کشور وجود دارد که با همکاری دوسویه درصورت بروز هرگونه مشکل یا موضوعی، موارد اختلاف را در چهارچوب قانون و رعایت حسن همجواری و تعامل دوجانبه در سریع ترین زمان ممکن مرتفع می کنند که همین همکاری های ۲ جانبه مرزبانان ایرانی و عراقی مرز استان ایلام را با وجود گستره ۴۳۰ کیلومتری، یکی از امن ترین مرزهای کشور قرار داده است.

وی افزود: دفاع و حفظ امنیت حریم عشایر ساکن در جوار مرزها و احشام آنها و دیگر بهره برداران حوزه کشاورزی نظیر زنبورداران، در کنار حراست از امنیت مرزها همواره در دستور کار مرزبانی قرار دارد و البته در این راستا نیاز به همکاری بیش از پیش عشایر و کشاورزان با مرزبانان محسوس است.

سپهری یادآور شد: یکی از معضلات مهم امسال مرزبانان وجود قاچاق گسترده دام است که با توجه به قیمت مناسب دام در کشور عراق، قاچاقچیان دام را به سوی این کشور قاچاق می کنند و با این اقدام ضمن ضربه زدن به اقتصاد کشور و دامداران، سود هنگفتی را نصیب خود می کنند.

وی تاکید کرد: مرزبانی آخرین حلقه مبارزه با قاچاق دام است چرا که حجم عمده این احشام قاچاقی متعلق به استان های دیگر است که با توجه به شرایط مناسب خرید دام در آن سوی مرزهای ایلام، قاچاقچیان عمده دام ها را به سمت مرزهای این استان روانه می کنند.

سپهری ادامه داد: اگر طرح ساماندهی احشام و پلاک کوبی دام در تمامی استان های کشور به درستی انجام شود، می توان تا ۸۰ درصد از قاچاق احشام به آن سوی مرزها جلوگیری کرد.

وی در مورد هوشمند سازی نوار مرزی استان ایلام نیز توضیح داد: ایلام از جمله استان های پیشرو در زمینه هوشمند سازی حراست از مرزها است و بخش قابل توجهی از زیرساخت های فناورانه متناسب با نیازهای روز در استان انجام گرفته و به عنوان مثال اربعین سال آینده ۲۵ کیلومتر از کرانه غربی مرز مهران از سمت پایانه مرزی از طریق پایش های تصویری و حسگرها و دروبین رصد و پایش خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۱۲۰ میلیارد ریال برای انشعاب شبکه برق ۶ مقر مرزی استان هزینه شده است که عملیات برق رسانی سه واحد انجام شده و برق رسانی سه واحد دیگر نیز تا دهه فجر امسال به اتمام می رسد و ۶ مقر دیگر نیز سال آینده برق رسانی خواهند شد.

وی با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر اینکه مرزبانان احشام عشایر عرب زبان نوار مرزی دهلران را ضبط کرده اند، از رسانه ها خواست: هنگام انعکاس یک مطلب به ویژه اخبار حوزه های نظامی و امنیتی موضوع را به درستی رصد و از صحت آن اطمینان حاصل کنند تا با انتشار اخبار غیر واقع هم اطمینان افکار عمومی به مسوولان و نیروهای نظامی خدشه دار نشود و نیز تهیه کننده خوراک مسموم خبری برای رسانه های معاند نشوند.

برچسب‌ها ایلام مهران قاچاق عراق مرزبانی اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام مهران قاچاق ایلام مهران قاچاق عراق مرزبانی اربعین اخبار کنکور استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جمال سلمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند اخبار واطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ درمیان بگذارید.

کد خبر 6090263

دیگر خبرها

  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟