Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر اراک گفت: در جلسه بررسی جمع آوری پل خیبر، کمیته فنی شورای ترافیک به دلیل مباحث ترافیکی با جمع آوری مخالفت کرد.

طوفان محمدی ۲۹ دیماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با بیان اینکه هوای پاک ابتدایی ترین نیاز شهروندان است و باید این نیاز تامین شود، اظهار کرد: در سال های گذشته تلاش بسیاری برای متوقف شدن سوزاندن مازوت در نیروگاه حرارتی شازند صورت گرفت و تعداد روزهای سالم و پاک شهر اراک افزایش یافت، اما چگونه است که امروز برای تامین برق و گاز به مشکل خورده ایم و در مدار مازوت سوزی قرار گرفته ایم؟

وی با اشاره به اینکه با همه این تلاش ها برای بهبود وضعیت شاهدیم که کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک مجوز سوخت ۲ میلیون لیتر مازوت در روز را صادر می کند، گفت: مسلما این شرایط آثار سوئی به همراه خواهد داشت، بسیاری از بیماری های مغزی، روانی، سقط جنین و سرطان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را به دنبال دارد و در این راستا سازمان محیط زیست برای حفظ محیط زیست منفعلانه و ضعیف عمل کرده است.

محمدی با تاکید بر اینکه چه کسی پاسخگوی عواقب ناشی از سوزاندن مازوت در شهر خواهد بود، گفت: شورای شهر تاثیر بالایی در برخی تصمیمات ندارد، اما باید پاسخگوی مردم باشیم، سال گذشته دو واحد از نیروگاه تعطیل بود، چرا با مشکل تامین برق مواجه نبودیم و چرا نیروگاه فاقد فیلتراسیون است و محیط زیست به موضوع ورود نکرده است؟

وی افزود:  در حال حاضر در مسئله معاینه فنی کار ویژه ای انجام نمی شود در حالی که باید استانداردها ارتقا یابد و باید طرحی برای خودروهای آلاینده اعمال شود، از طرفی شهر اراک نیازمند توسعه حمل و نقل عمومی است، .۰ سال از بهره برداری اتوبوس ها گذشته است و اخیرا ۱۶۰ اتوبوس به ۸۰ اتوبوس کاهش یافته است، همچنین ناوگان تاکسی رانی نیز فرسوده است ولی می توان با ارائه تسهیلات این ناوگان را بازسازی کرد.

محمدی در خصوص جلسه بررسی جمع آوری پل خیبر بیان کرد: در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک موضوع ساماندهی خیابان و میوه فروشان مطرح شد، همچنین اعلام شد اگر پروژه ۲۴ متری اجرایی شود پل خیبر به راحتی قابل برداشتن است، به همین دلیل کمیته فعلا به دلیل مباحث ترافیکی برداشتن پل مخالفت کرده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، علی جعفر محصولی دیگر عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد انرژی به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و دورکاری و ... مصرف نمی شود، همچنین ۳۰ تا ۴۰ درصد ترددها کمتر شده و هوا نیز در شرایط مطلوبی قرار دارد، به همین دلیل جای تعجب است که چرا مسئله قطع برق یا تهدید قطع گاز و استفاده از مازوت مطرح می شود.

وی گفت: مسئولان مردم را چه فرض کرده اند که برای آلودگی هوا توجیهات عجیبی مطرح می کنند و چه کسی پاسخگوی این وضعیت در کشور خواهد بود؟

در این جلسه ایرج رضایی دبیر شورای شهر اراک با بیان اینکه روز هوای پاک را نباید به اراکی ها تبریک گفت، افزود: اراک در آلوده ترین روزهای خود به سر می برد و گوش شنوایی هم نیست و تنها راه چاره و راه رهایی از این وضعیت اجرای بی کم و کاست طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نامه های واصله از کمیسیون ها نیز مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر اراك شورای شهر اراک محیط زیست جمع آوری پل خیبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت در سال ۱۴۰۳ برگزار و در این جلسه بر هم‌افزایی بیشتر این دو مجموعه برای ساماندهی بیشتر و انضباط بخشی ترافیکی و تسهیل رفت‌وآمد شهروندان تاکید شد.

در این جلسه شهریار افندیزاده مشاور عالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت، مدیران کل و مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و فرماندهان پلیس راهور پایتخت حضور داشتند، مقرر شد: کمیته‌های تخصصی در موضوعات مختلف هوشمند سازی، حمل و نقل همگانی، روان سازی ترافیک، کاهش تصادفات، آموزش و فرهنگ سازی و سایر امور فنی و حقوقی تشکیل و به صورت مستمر ماهانه، با برگزاری جلسات مشترک، مسائل و مشکلات مربوط به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در کمیته‌های مربوطه مطرح و حل و فصل شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روز پلیس راهور پایتخت و مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اعلام آمادگی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از طرف معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، برای هماهنگی و همکاری بیشتر با پلیس راهور پایتخت در جهت ساماندهی و روان‌سازی ترافیکی معابر اظهار نمود: "هدف از تشکیل جلسات مشترک در عالی‌ترین سطح مدیران دو مجموعه، تبادل نظر و انتقال تجارب مدیریتی و کارشناسی، همفکری، مشارکت و هماهنگی مدیران درباره مباحث گوناگون ترافیکی و در نهایت بهبود خدمات کیفی و کمی پلیس و شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل و ترافیک به شهروندان تهرانی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر پاسخ‌گویی به مسائل ترافیکی در چارچوب امور تخصصی و کارشناسی افزود: رفع معضلات ترافیک شهری نیازمند هماهنگی و ایجاد تعامل در جهت هم افزایی، بین پلیس راهور تهران بزرگ و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بویژه میان فرماندهان و نیروهای خدوم پلیس راهور و مدیران و کارکنان پرتلاش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و اقدام‌های مشترک این دو مجموعه می‌تواند باعث نظم‌دهی بیشتر به نظم بخشی امور حمل و نقل و ترافیک شهری و تسهیل رفت و آمد شهروندان و ارائه خدمات مناسب مسافران در پایتخت شود.

گفتنی است در این جلسه، موارد مهم ترافیکی شهر تهران از جمله راهکارهای افزایش ایمنی سرنشینان خودرو و عابران پیاده، بررسی و رفع نقاط پرحادثه، ارائه نکات ایمنی و آموزش‌های لازم راهنمایی و رانندگی به اقشار مختلف از جمله موتورسواران و رانندگان سامانه حمل و نقل عمومی و… مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف دیدگاه‌های خود را برای اتخاذ تصمیمات مناسب مطرح ارائه کردند.

کد خبر 6087763

دیگر خبرها

  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران