Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید جلالی فر روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح شرکت مدیریت صادرات و دریافت نشان ملی روسیه در جمع خبرنگاران این نشان را متعلق به همه فعالان اقتصادی کشور دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم این نشان را برای توسعه مبادلات بین کشورهای ایران و روسیه استفاده کنیم.
وی در ادامه منطقه آزاد انزلی را  یکی از قطب های مهم و استراتژیک شمال - جنوب اعلام  و تصریح کرد:شرکت مدیریت توسعه صادرات طی فراخوانی ۶۰ نفر را از سراسر کنار هم گرد آورد و این شرکت را به ثبت رساند و بزودی شاهد افتتاح شعبه هایی جدید در آستاراخان و کریمه روسیه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجری راه اندازی شبکه مویرگی عمده فروشی کالاهای ایرانی در روسیه هدف از اجرای این طرح را حذف واسطه ها و ایجاد رقابت  عنوان و تصریح کرد : این شرکت رفتار رقبا را در بازارهای هدف مورد رصد و بررسی قرار داده و اطلاعات تجاری را به بخش تولید کنندگان و صادر کنندگان ایران می‌دهد تا کالاهای خود را طبق بازارهای مصرف روسیه تولید کنند.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر ظرفیت صادرات کشور ما به روسیه زیر ۲ میلیارد می باشد که این امر با وجود زیرساخت های موجود در شمال کشور بسیار اندک است ما باید بتوانیم این مقدار را با تلاش سازمان‌های مربوطه به بالغ بر ۱۰ میلیارد افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان صد در صد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی،از مزایایی منطقه آزاد انزلی است.منطقه آزاد انزلی محل مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی و صادرات مواد غذایی به بازار ۳۰۰ میلیونی کشورهای مشترک المنافع است  .

برچسب‌ها بندرانزلی رشت منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی رشت منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی بندرانزلی رشت منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اخبار کنکور منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود

نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید کیانی روز یکشنبه در بازدید از محل اجرای پروژه توسعه پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها و ترانزیت کالا در منطقه که منجر به ایجاد ترافیک گردیده و گلایه رانندگان و صاحبان کالا را به‌همراه داشت، طراحی پروژه فوق در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس با همکاری ادارات گمرک و پایانه‌های مرزی یکی از پروژه‌های کلیدی است که از سال ۱۴۰۲ مطرح و جانمایی این طرح توسط همکاران سازمان منطقه آزاد ارس در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت و هم‌اکنون شاهد ورود کامیون‌ها به این محدوده هستیم.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه کارکرد این پایانه در ۴ حوزه تعریف و ظرفیت مناسبی برای پارکینگ خودروها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در کنار آن ترانشیبمنت کالا در این محدوده رخ داده و صادرات کالا و ورود کالا به محدوده‌های منطقه آزاد ارس صورت خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان ساخت: نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم که منجر به اتصال پایانه مرزی جلفا به محدوده گمرکی در مرز جلفا و در جوار رود ارس خواهد شد.

کیانی در تشریح اهمیت این اقدام گفت: تعریف کریدور سبز منجر می‌شود تمامی کارهای صادراتی در این پایانه صورت پذیرد و در نهایت شاهد خروج کامیون از مرز شویم که کاهش ترافیک در مرز جلفا را سبب خواهد شد و قطعا با این اتفاق و تسهیل عبور و مرور کامیون‌ها، ما شاهد افزایش حجم ترانزیت و صادرات از این مرز خواهیم بود.

وی در پایان ابراز داشت: اتصال راه‌آهن جلفا به روسیه در گذشته و تخلیه ۳۰۰ واگن بار در روز در این منطقه منجر به ایجاد زیرساخت‌ گردیده اما در مرور زمان این زیرساخت‌ها فراموش شده و ما امیدواریم با احیای کریدور ارس و کریدور ریلی جلفا، شاهد شکوفایی بیشتر این منطقه در عرصه صادرات و ترانزیت در کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد