Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمبود برق ربطی به استخراج ارز‌های دیجیتال ندارد، گفت: کمبود برق به دلیل تعطیلی برخی از نیروگاه‌ها به علت آلودگی هوا است. هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دلایل قطعی برق در کشور گفت: حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ متر مکعب گاز استحصال می‌کنیم و این گاز در چند حوزه تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: گاز استحصال شده ابتدا در حوزه خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از آن این گاز در حوزه صنعت و پتروشیمی بهره‌برداری می‌شود و دست آخر هم مقداری از این گاز در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیشترین حوزه مصارف در بخش گاز معطوف مصارف خانگی است. این مسئله البته در زمستان تشدید می‌شود و اکثریت انرژی گاز در مصارف خانگی به کار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: با این حال امسال مصرف خانگی گاز افزایش بیشتری داشته است و، چون مصرف گاز بیشتر شده ما با مشکل ارائه گاز به نیروگاه‌های برق مواجه شدیم لذا به همین دلیل نیروگاه‌ها مجبور شدند که یا گازوئیل و یا مازوت استفاده کنند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: به دلیل اینکه نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از گازوئیل و مازوت شدند آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد شده و وقتی نیروگاه‌ها تعطیل شده برق هم در کشور کم شده است.

وی با بیان اینکه کشور ما به ۴۰ الی ۵۰ هزار مگابات برق نیاز دارد اظهار داشت: از این رو به دلیل اینکه برخی از نیروگاه‌ها برق تعطیل شده، برق تولید نمی‌شود و زمانی که برق تولید نشود، خاموشی رخ می‌دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما با کمبود برق در کشور مواجه نیستیم، گفت: البته گفته می‌شود ارزهای دیجیتال استخراج می‌کنیم و این مسئله باعث کمبود برق شده هم درست نیست چرا که کمبود برق به دلیل تعطیلی برخی از نیروگاه‌ها به علت آلودگی هوا است.   بیشتر بخوانید: از بلاکچین تا بیت‌کوین/ خاموشی شبکه برق تقصیر شرکت‌های چینی‌ است؟

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم نیروگاه ها کمبود برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا پوربه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج در ادامه خاطر نشان کرد: در بازرسی مأموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل‌ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

سرهنگ پوربه در پایان با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، تصریح کرد: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

کد خبر 6097695

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی