Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@10:40:29 GMT

احتمال حمله از درون گارد ملی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۵۸۶۶

در آستانه تحلیف جو بایدن، نگرانی‌ها از تظاهرات مسلحانه طرفداران ترامپ، چهره واشنگتن را امنیتی و جنگی کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با استقرار گسترده نظامیان و نیرو‌های گارد ملی، واشنگتن در وضع حکومت نظامی قرار گرفته است. شهردار واشنگتن درباره حمله به مناطق مسکونی هشدار داد. نیرو‌های گارد ملی آمریکا برای سرکوب هرگونه تظاهرات به بیش از ۲۰ هزار نظامی دیگر پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سی‌ان‌ان گزارش داد: پلیس فدرال آمریکا بیش از ۲۰۰ هزار پیام درباره خشونت در واشنگتن دریافت کرده است. رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه سی بی اس نیوز از خطر افزایش خشونت‌ها در تحلیف بایدن می‌گوید: ((میزان بالایی از خطر و ناامنی از طرف تندرو‌های داخلی، آئین تحلیف جو بایدن را تهدید می‌کند. در کنار مراسم تحلیف، گردهمایی معترضان به خشونت کشیده می‌شود. تهدید عمیقی شبیه وقایع ششم ژانویه وجود دارد.))

سرپرست پنتاگون از بررسی سوابق ۲۵ هزار نیروی گارد ملی مستقر در واشنگتن خبر داد و گفت حمله از درون گارد ملی در روز تحلیف بایدن محتمل است.

روز گذشته پس از اعلام آتش‌سوزی نزدیک کنگره آمریکا؛ بالاترین وضع فوق‌العاده در واشنگتن برقرار شد. سی‌ان‌ان گزارش داد: همه راه‌های منتهی به ساختمان‌های کنگره آمریکا بسته شده و کنگره در قرنطینه کامل است. شرکت‎کنندگان مراسم تمرینی تحلیف بایدن در کنگره به مکانی امن منتقل شدند. آتش‌نشانی واشنگتن اعلام کرد: آتش‌سوزی در چادر آوارگان (نزدیک کنگره) روی داده بود.

مراسم تحلیف جو بایدن، بامداد فردا برگزار می‌شود. ترامپ پیش‌تر گفته بود در این مراسم شرکت نخواهد کرد. سی‌ان‌ان گزارش داد غیبت رئیس جمهورِ در حال کنار رفتن از قدرت در آئین تحلیف رئیس جمهور جدید، از سال ۱۹۰۰ سابقه نداشته است. برچسب ها: واشنگتن ، تحلیف ، گارد ملی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واشنگتن تحلیف گارد ملی گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد مرکز شهرستان با بیان اینکه این روزها فقط ساکنین ایران اسلامی نیستند که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و در تمام دنیا به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه در اقصی نقاط جهان حمایت علنی خودشان را بیان می‌کنند، اظهار کرد: ملت‌های جهان بیدار شده و با فلسطین هستند ولی برخی سران آمریکا و اروپا که منافعشان در دست صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برای قضاوت درست و دیدن پیشرفت‌های ایران‌اسلامی تاریخ مطالعه کنید، اضافه کرد: قبل از انقلاب وضعیت کشور از سه حال بیشتر خارج نبود. یا در حال کشورگشایی یا کشور فروشی بودند و یا مرعوب استعمارگرانی مانند آمریکا و انگلیس شده بودند.

وی با اشاره به وجود دو نوع تفکر در دوران پهلوی افزود: برخی معتقدند بودند باید سهم کشورهای استعمارگر را با تقسیم عادلانه غنایم ایران عادلانه داد و برخی مانند مصدق معتقد بودند می‌گفتند نباید باج به کشورهای زورگو بدهیم ولی چون مصدق از درون کشور قدرتی نداشتند موفق نشدند.

تیجانی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی قدرتش را از درون افزایش با بیرون تعامل سازنده بدون سلطه پذیری داشت.

امام جمعه خوشاب با گلایه از عملکرد برخی مسؤولان استانی گفت: حواستان به شهرها و شهرستان‌های کوچک باشد. به دیدار رهبری اگر می روید مردم شهرهای کوچک هم آرزوی دیدار دارند.

کد خبر 6089124

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس