Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد حجازیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با آتش‌سوزی‌های جنگل‌های شهرستان ساری اظهار کرد: از روز پنج‌شنبه هفته قبل تا شب گذشته تعداد ۱۱ فقره آتش سوزی در جنگل‌های ساری اتفاق افتاد که همه آنها به طور کامل مهار شده است.

وی با بیان اینکه در این ۹ فقره آتش‌سوزی حدود ۲۵ هکتار از جنگل‌های مرکز مازندران دچار حریق شد، گفت: بیشتر آتش‌سوزی‌ها ساری در جنگل‌های دودانگه اتفاق افتاده است و البته در جنگل‌های چاچکام چهادانگه نیز آتش‌سوزی وسیع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی شهرستان ساری با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌ها از نوع سطحی، تنه‌ای و تاجی بوده است، به تشریح جزئیات این آتش‌سوزی‌ها پرداخت و گفت:  حدود ۱۰ هکتار از جنگل‌های روستای جیجاد (موسوم به کولم)، ۵ هکتار در روستای چاچکام، حدود ۵ هکتار از جنگل‌های روستای اجارستاق، ۲ هکتار از جنگل‌های روستای کلقوچال، ۳ هزار مترمربع از  جنگل‌های روستاهای پراء، امره و احمدآباد، حدود ۳/۵ هکتار از جنگل‌های روستای پارت‌کلا (اشتارقلعه، شن چال و دارکاله) و یک هزار مترمربع از روستای بولا (ارس‌کن) در ۴ روز اخیر دچار آتش‌سوزی شده است.

حجازیان با بیان اینکه علت این آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی و در پی بی احتیاطی در آتش زدن زمین‌های زراعتی و همچنین روشن کردن آتش توسط شکارچیان و گردشگران بوده است، یادآور شد: انتظار می‌رود که مسافران، گردشگران و همه مردم در صورت برافروختن آتش در جنگل‌ها حتما نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند چرا که با توجه بر وجود برگ‌های پائیزی و خشک بودن سطح زمین و وزش باد، امکان شعل‌ ور شدن آتش وجود دارد.

وی همچنین از نیروهای داوطلب مردمی، بخشداری‌ها، نیروی انتظامی، فرمانداری و آتش‌نشانی ساری، شرکت صنایع چوب و کاغذ و فریم، هلال احمر و بسیج و سپاه که در مهار آتش سوزی‌های جنگل‌های شهرستان ساری در روزهای اخیر تلاش‌های بسیاری داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: هکتار از جنگل های روستای شهرستان ساری آتش سوزی ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ افسرکشیک سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  طي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت ۱:۳٠ دقيقه بامداد جمعه ۷ ارديبهشت ماه از آتش سوزي مغازه شيريني فروشي واقع در خیابان شهدای قزوين خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه ۳مولوی اين سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسيده و آتش نشانان مشاهده کردند، حریق از تابلوی مغازه شروع ودرحال سرایت به داخل مغازه بود که دود غليظي در حال خروج است.

معروفی افزود : آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسايي کانون حريق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترين خسارت ممکن و تخليه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

وي گفت : علت بروز آتش سوزي از سوي کارشناسان علل حريق سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم