Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجمال سجادی پور روز سه‌شنبه در جریان بازدید از برخی طرح های کشاورزی شهرستان ابرکوه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود : با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۲۶۴ نفر به طور مستقیم دربخش های مختلف کشاورزی و دامی استان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: از مجموع ۶۶ پروژه ، ۲۸ پروژه  درحوزه آب و خاک ، ۱۸ پروژه در زمینه تولیدات دامی ، ۹ پروژه در زمینه شیلات و آبزیان ، ۶ پروژه در زمینه تولیدات گیاهی و پنج پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی پور تصریح کرد: سهم  شهرستان های مختلف استان از طرح های آماده بهره برداری چهار پروژه در ابرکوه، هفت پروژه در اشکذر ، سه پروژه در اردکان ، ۱۱ پروژه در بافق ، هشت پروژه در بهاباد ، ۶ پروژه در تفت ، ۱۰ پروژه در خاتم ، هفت پروژه در مهریز ، پنج پروژه در میبد و پنج پروژه نیز در شهرستان یزد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطر نشان کرد: از مجموع اعتبارات هزینه شده در اجرای این پروژه ها ، ۲۳۹ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال (۱۳درصد) سهم اعتبارات دولتی بوده و یکهزار و ۳۰۲ میلیارد و ۳۲۰میلیون ریال (۷۲درصد) سرمایه گذاری کشاورزان  و دامداران  و ۲۷۷میلیارد و ۳۰میلیون ریال نیز (۱۵درصد) از تسهیلات بانکی هزینه شده است .

سجادی پور  همچنین با اشاره به کم آبی و محدودیت های منابع آبی گفت: ارزش اقتصادی تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۳ هزار تن انواع فرآورده های زراعی، باغی، گلخانه ای و دامی کشاورزان این استان حدود ۱۵۴ هزار میلیارد ریال است.

پرداخت  بیش از هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به کشاورزان یزدی

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۰ تاکنون برای بهره وری بهتر از منابع آبی ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی به آبیاری نوین تجهیز شده است.

سجادی پور بابیان اینکه در هفت سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۰۹ هکتار مزارع و باغ های استان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است ، یاد آورشد: برای تجهیز این میزان آبیاری نوین دولت های یازدهم و دوازهم هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت کرد .

از مجموع ۱۷۳ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کاشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم اکنون ۱۱۳ هزار و ۷۶۰  هکتار آن زیرکشت قرار دارد که ۳۲ هزار و ۶۶۹ هکتار ( ۲۹ درصد) به کشت محصولات زراعی و بقیه به باغی و گلخانه ای اختصاص دارد که ۱۱۷ هزار و۸۰۰ کشاورز، دامدار و بهره بردار در تولید محصولات کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان فعال هستند.

فعالیت ۱۱۷ هزار و ۸۰۰  بهره‌بردار و اشتغال ۱۳ درصد جمعیت شاغل استان یزد در بخش کشاورزی است .

برچسب‌ها یزد کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد کشاورزی اراضی کشاورزی یزد کشاورزی اراضی کشاورزی اخبار کنکور سجادی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان