Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقی‌زاده شناسایی و معرفی پهنه‌های جدید معدنی در گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: به دلیل هزینه‌های بالا معمولا بخش خصوصی رغبتی به انجام کار اکتشاف ندارد.

«علی تقی‌زاده» با تاکید بر اینکه امور معادن استان گیلان درصدد رونق بخشی به فعالیت‌های اکتشاف و بهره‌برداری از معادن است به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر به دلیل هزینه‌های بالا معمولا بخش خصوصی رغبتی به انجام کار اکتشاف ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان منابع معدنی را از منابع مهمی که نقش به سزایی در حوزه اقتصادی کشورمان و استان‌ها ایفا کند خواند و عنوان کرد: در اسناد بالادستی کشور که توسط مسئولان بر آن تاکید شده نقش منابع معدنی بسیار پررنگ است.

 

تقی‌زاده فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد منابع معدنی و جایگزینی کردن منابع نفتی با این منابع را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: منابع معدنی منابع خام محسوب می‌شوند و می‌توانند نقش مؤثری را در صنایع پایین دستی داشته باشند بنابراین در صورت توجه به آن‌ها، صنایع پایین دستی هم مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

 

وی با بیان اینکه در شرایط حال حاضری که در آن قرار داریم افراد درخواست اکتشاف از معدن را به سازمان صمت ارائه می‌دهد یادآور شد: بعد از ثبت درخواست، متقاضیان وارد پروسه اخذ پروانه اکتشاف می‌شود و سپس یک فرصتی دارند تا این پروانه را با گواهینامه کشف تبدیل کنند که به موجب آن می‌توانند یک زخیره قابل توجه و اقتصادی را رقم بزنند.

 

رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هزینه‌ای که برای اکتشاف معادن انجام می‌شود را یک هزینه قابل توجه اعلام کرد و افزود: با توجه به این هزینه‌های هنگفت، بخش خصوصی معمولا رغبتی به انجام کار اکتشاف ندارد برای همین حوزه شرکت تهیه و تولید و مواد معدنی ایران و مرکز مطالعات پژوهش‌های زمین‌شناسی در این زمینه ورود می‌کنند.

 

تقی‌زاده شناسایی و معرفی پهنه‌های معدنی توسط این دو مجموعه اشاره شده در استان‌ها از جمله استان گیلان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که اگر این مطالعات انجام و نتایج آن اعلام شود از طریق قانونی فضایی را ایجاد کنیم تا ضمن بهره‌برداری از این منابع معدنی جدید در گیلان کل استان از مواهب آن بهره‌مند شود. 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در استان گیلان معادن مختلفی وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های آن‌ها در تولید ثروت می‌تواند در اقتصاد و افزایش تولید ثروت در استان و کشور بسیار مؤثر باشد. لازم به ذکر است باید در نظر داشت که اشتغالزایی از جمله مزیت‌های فعال شدن معادن محسوب می‌شوند اما با تمام این تفاسیر در حال حاضر از 106 معدن فعال و غیرفعال موجود در استان گیلان و با وجود تمام پیگیری‌های انجام شده 40 درصد معادن استان فعال و 60 درصد غیرفعال هستند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: معدن های گیلان اکتشافات معادن بخش خصوصی اکتشاف ندارد منابع معدنی استان گیلان بخش خصوصی تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم

به گزارش تابناک به نقل از میزان- علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در جریان سفر دوروزه خود به شهرستان گلپایگان، در نشست با فعالین منتخب بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن، مسکن، کشاورزی و اجتماعی شهرستان حضور پیدا کرد.

در این جلسه که حدود چهار ساعت به طول انجامید، نزدیک به ۲۰ نفر از فعالان مردمی بخش اقتصاد شهرستان در حضور سخنگوی دولت به بیان مطالبات و نقطه‌نظرات خود پرداختند. در این نشست همچنین معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، دبیر کمیسیون مسکن هیئت دولت، معاون اقتصادی استاندار اصفهان، فرماندار گلپایگان، امام جمعه گلپایگان و جمعی دیگر از مقامات ملی و محلی حضور داشتند.

فعالان بخش خصوصی و مسئولان شهرستان در این جلسه در حضور سخنگوی دولت مطالبات خود درخصوص مسائل شهرستان گلپایگان را به مسئولان حاضر ازجمله معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند و تصمیماتی مثبتی جهت افزایش تولید و رفع موانع مشارکت بخش‌های مردمی در این عرصه اتخاذ شد.

دبیر هیئت دولت در پایان این جلسه با اشاره به ثمرات این جلسه و تصمیمات مثبت اتخاذ شده در آن گفت: اینکه رهبر انقلاب به ما امر کردند که جهش تولید با مشارکت مردم داشته باشیم، یکی از روش‌های آن برگزاری چنین جلساتی است که فعالان بخش خصوصی، مسئولان ملی و مسئولان شهرستان هم زمان حضور داشته باشند تا چاره مشترکی برای امور بیاندیشیم و با هم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: دولت در اینجا امکان واگذاری زمین دارد. شرط اینکه این طرح موفق شود این است که هر بخش همینطور به توانمندی و آورده خودش برای پیشبرد برنامه بیاندیشد و به میدان بیاید. اگر بخش‌های دیگر مانند شهرداری، بخش خصوصی و سایر نهاد‌ها نیز پا به میدان بگذارند، نه تنها مشکل مسکن مرتفع می‌گردد، بلکه در سطح کلان جهش تولید مدنظر با مشارکت مردم حاصل می‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: کلید حل مشکلات در دست خودمان است. حتی در مسائلی که مشکل از بیرون به ما تحمیل می‌شود، خودمان می‌توانیم مسائل را حل کنیم و برای این امر نیازمند هم‌فکری و همدلی با جلسات این‌ چنینی هستیم.

بهادری جهرمی درباره افزایش تجارت خارجی کشور و تأمین منابع ارزی لازم تأکید کرد: مجموع تجارت خارجی در فروردین ۱۴۰۳، ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده است که نزدیک ۵۰ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ بوده است؛ بنابراین مشکلی در تأمین منابع ارزی نداریم.

دیگر خبرها

  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است