Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:59:57 GMT

تولید ۵ میلیون ماسک در هلال‌احمر

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۸۰۴۱

تولید ۵ میلیون ماسک در هلال‌احمر

علیرضا عسکری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان این مطلب افزود: این سازمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در راستای ارتقاء سلامت جامعه، اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با این ویروس را تامین و تولید کرده است که توانسته پاسخگوی بخشی از نیازهای کشور در این زمینه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج میلیون عدد ماسک سه لایه و همچنین حدود ۳۵۰ هزار لیتر محلول
ضد عفونی کننده دست به منظور رفع بخشی از نیاز های مردم و کادر درمانی برای رعایت الزامات بهداشتی تامین و تولید شده است.

 مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر توضیح داد: تامین انواع اقلام بهداشتی مورد نیاز اعم از دستکش، پد الکلی، ژل ضدعفونی کننده، گان و لباس محافظ کادر درمانی، دستگاه تب سنج لیزری و دیجیتالی، شیلد و سایر اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی از دیگر برنامه های این سازمان در راستای رفع نیازهای هموطنان و کادر درمانی بوده که امیدواریم گامی مؤثر برای رفع نیازها و تأمین سلامت جامعه در مقابله با این بیماری باشد.

 عسکری گفت: فعالیت های این سازمان و شرکت های تابعه برای تامین و تولید اقلام بهداشتی و دارویی بیش از پیش ادامه دارد و تا پایان ریشه کن شدن پاندمی کرونا نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، از ماسک سه لایه تولیدی هلال‌احمر برای محافظت در برابر ذرات معلق گرد و غبار و آلودگی های ویروسی و  پیشگیری از عفونت های ریوی و بیماری های واگیردار استفاده می شود که این ماسک های سه لایه پس از تولید در جعبه های بهداشتی بسته بندی و عرضه می شوند.

همچنین محلول ضد عفونی کننده یا آنتی‌سپتیک (antiseptic) تولیدی در شرکت‌های تجهیزات پزشکی هلال ایران و داروسازی «سها»، طبق فرمولاسیون توصیه شده از طرف سازمان جهانی بهداشت WHO  در ۲ رنگ سبز اتانولی و رنگ آبی ایزوپروپیل تهیه و تولید می شود.

برچسب‌ها ماسک سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ماسک سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور اقلام بهداشتی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که هلال‌احمر استان کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بابک محمودی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت در اولین جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به زیرساخت‌های خوب کرمانشاه در بحث امداد و نجات اشاره کرد.

وی از نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که که هلال احمر استان کرمانشاه به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: اگر کرمانشاه هاب منطقه برای مدیریت بحران شود با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت تخصصی استان‌های ایلام، همدان و کردستان را پوشش دهد.

محمودی اضافه کرد: چنانچه این درخواست مصوب شود سه تا چهار فروند بالگرد دائمی مستقر می‌شود تا پشتیبانی را در حداقل زمان انجام دهد.

وی با اشاره به بحث اربعین و استقبال زائران برای خروج از کشور از طریق مرز رسمی خسروی، تصریح کرد: باید آمادگی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم در این راستا سازماندهی خوبی در کشور صورت گرفته است‌.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به افزایش حوادث کوهستانی کرمانشاه، گفت: باید فضای ایمنی در مکوهستان‌ها با علامت‌گذاری و وجود راهنما صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه مردم برای طبیعت‌گردی به سمت کوهستان‌ها ترغیب شوند، ایمنی آن‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 748366

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند