Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: محور ازنا - شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که بیش از ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

تکمیل ازنا - شازند در میان وعده‌ها

جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین بوده و همواره شاهد وقوع تصادفات ناگوار در این محور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت چهار خطه ازنا - شازند، بیان داشت: قسمتی از این پروژه در حوزه لرستان و ۳۴.۴ کیلومتر است که تاکنون ۱۱.۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷.۵ کیلومتر آن در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وحید کرم الهی، گفت: ۱۵.۷ کیلومتر از محور ازنا - شازند در حال ساخت است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

۹۵ میلیارد دیگر نیاز داریم

وی، اعلام کرد: اعتبار هزینه شده برای این چهار خطه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بنابراین گزارش، باوجوداینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت راه‌ها و انجام طرح‌های چهار خطه به‌خصوص در استان لرستان بوده‌ایم اما چهار خطه شدن محور ازنا - شازند که از حدود ۹ سال قبل کلید خورده به دلیل کمبود اعتبار با سرعتی لاک‌پشتی در حال انجام است و همواره شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم.

این طرح از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن مسیر ترانزیتی شمال - جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبور است ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

همین دلایل سبب شده تا شاهد تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از این محور باشیم اما در طرف مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده است که همین مسئله لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه‌کاره را دوچندان کرده است.

کد خبر 5125348

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ازنا شازند اداره کل راه و شهرسازی لرستان ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز ایام فاطمیه شهرکرد عکس استانها شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهرستان کرج گرگان بوشهر چهار خطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز شنبه ۸ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد